Zalman VF900-Cu Review

makafacka 28 december 2006, 1.016 views

Zalman VF900-Cu

Pluspunten

• Makkelijk te installeren
  • Goede handleiding
  • Koelt goed
  • Fanmate 2 - handig regelen van rpm
  • Erg stil met minimale RPM

Minpunten

• Misschien een tikkeltje te luidrichtig met maximale RPM

Geluidsproductie (min) Score: 5
Geluidsproductie (max) Score: 3
Koelvermogen Score: 5
Na het aanschaffen van mijn 7950GT wou ik hem overclocken. Natuurlijk doe ik dat niet zonder de nodige voorbereidingen en daarom ben ik op zoek gegaan naar een goede koeler voor de VGA.

Na wat advies van een maatje, die de VF700 in bezit heeft, heb ik besloten om in ieder geval voor een Zalman te gaan. De VF700 deed het altijd goed bij hem en hij had zijn videokaart ook overgeclocked. Dus ik ging op zoek -onder het motto: zoek en gij zult vinden- en ik vond toen de VF900, het vervolg op de VF700. Dus toen heb ik de VF900 aangeschaft.

De koeler is erg gebruiksvriendelijk. Er zit een goede handleiding bij die ook de mensen die wat minder van PC's afweten helpen (waaronder ikzelf).
Na een beetje pielen met de koelpasta -blijft moeilijk om het goed uit te smeren- ging het allemaal erg snel.
Erg makkelijk om het op je VGA te zetten.

Na een aantal uur gamen is de temperatuur van mijn GPU kern slechts met 2 à 3 graden gestegen. Een hele verbetering ten opzichte van de standaard Asus koeler die er in eerste instantie op zat.

In de verpakking zat ook een Fanmate 2. Een erg handig geval waarmee je de toeren van je koeler kunt reduceren als je ooit eens iets moet lezen ofzo. Het scheelt aanzienlijk in geluid... en tijd.

Ik heb geen ervaringen met de modbaarheid van de koeler en daar kan ik dus ook geen oordeel over vellen.

Al met al een goede, gebruiksvriendelijke, stille en bovendien koele VGA koeler. Ik zelf vond de prijs ook redelijk, aangezien je, wat mij betreft, waar voor je geld krijgt.

temps na 2 uur Call of Duty 2 op de volgende instellingen:

- 1280x1024
- directX 7
- texture filter: Anistropic Filtering
- textures: alles op extra
- Anti-Aliasing: 4x
- Anistropic filtering: 8x

En mijn videokaart (Asus GeForce 7950GT 512MB) is overclocked.
Standaard core: 550 MHz, nu 620 MHz
Standaard geheugen: 700 MHz, nu 815 MHz

Gebruikte koelpasta: Arctic S5

Begin temp: 37 graden
Na 2 uur: 39 (!!!!!) graden
binnen 10 minuten na het gamen alweer terug op 37 graden.

PS. De foto is direct na het installeren van de koeler gemaakt en ik had de brei van kabels nog niet uit de weg kunnen ruimen, dus let daar maar niet op ;)

Heb jij ook een Zalman VF900-Cu?

Je hebt flinke Zalman inkopen gedaan :7
haha, ja. En heb dan met de kerst ook nog eens een ZM-MFC1 Fan controller besteld :) Maar ik denk dat het daar dan ook bij blijft aangezien ik nu zo ongeveer alles heb ;)
temps toegevoegd in survey
ik heb hem ook..het is gewoon een lekkere cooler..die heel erg zijn best doet en daar ook zeker in slaagt..

maar hou het lekker bij coolers en stap niet over op zalman voedingen..crap crap megacrap... :Y)
mooie, to the point review.

Ik heb ook m'n VF700 voor de VF900 ingeruild enkele maanden terug. Heb er ook een review over geschreve. Nog steeds héél tevreden over de cooler
Jammer dat je geen vergelijk hebt kunnen maken met de stock cooler!