Specificaties Tower, 2 interne + 4 externe bays - Bekijk alle specificaties

MS-Tech CA-0120 Review

Raymond 2 april 2011, 1.852 views

MS-Tech CA-0120

Pluspunten

• Goedkoop
  • Ziet er prima uit
  • E-sata op voorkant

Minpunten

• Onhandige inbouwmogelijkheid voor HD's
  • Front-fan inbouwen lukt niet
  • Rear-fan 80 of 92mm, niet 120mm

Deze kast heb ik gekocht omdat het de goedkoopste fatsoenlijk verkrijgbare kast met E-Sata op het front is. Ik heb er 30 euro voor betaald, bijna niks dus :)

Het goedkope kan je wel merken aan de stevigheid van de behuizing en het frontje is wel heel erg plastic. Het is zeker geen behuizing waar je veel in gaat verbouwen, door de tijd heen. Één keer bouwen en er verder vanaf blijven dus.
Maar ondanks dat, vind ik het nog een heel behoorlijk kastje voor het geld. Het front glimt misschien wel heel erg, maar ziet er helemaal niet gek uit. De optische drive kan je zelfs achter een klepje wegbouwen, zodat het front mooi een eenheid blijft. Ook het spuitwerk van de zijwanden is heel behoorlijk, waardoor het kastje er uiteindelijk prima uitziet.

De afmetingen zijn ook lekker compact, maar niet te klein. Ik heb er een standaard voedingkje en een m-atx moederbord ingebouwd en dat gaat prima, ruimte genoeg, zonder dat de kast eigenlijk te groot is voor wat er in komt.

De aansluitmogelijkheden voorop zijn ook een uitkomst. Door de aanwezigheid van E-sata en USB, kan je evt makkelijk een externe HD even aansluiten, zonder dat je aan de achterkant van het systeem hoeft te zijn. In mijn geval een uitkomst, omdat hij op een plek staat waar je helemaal niet makkelijk bij de achterkant kan komen.

Mensen die flink willen koelen, moeten deze kast aan hen voorbij laten gaan. Er is aan de voorkant wel de mogelijkheid om een 120mm fan te monteren, maar die moet in de ruimte tussen het frame en het front komen. En laten daar nu precies de kabeltjes van het frontje (geluid, USB, power/resetknop en Sata) zitten. Als je de fan monteert en het front weer op de plek klikt, zal de fan niet gaan draaien, omdat'ie klem zit. Beetje dom dus. Aan de achterkant is alleen ruimte voor een 80 of 92mm fan. Die zijn een stuk rumoeriger dan een 120mm fan, dus da's wel jammer.

Op 2de foto zie je een detailfoto van de bevestiging van de rechterkant van de HD. Je draait een schroef met heel grote kop in de HD en die schuif je dan in een uitsparing in het frame van de kast. Aan de andere kant (binnenin de kast) zet je de HD dan vast met gewone schroeven. Voor mij een nieuwe constructie, maar hij werkt wel. Hij is bedacht zodat je het front niet van de kast hoeft te halen om een HD te monteren, want die gaan nl. "dwars" in de behuizing. De foto is dus idd genomen met het frontje van de kast verwijderd :)
Er passen helaas maar 2 HD's in het frame voorin de kast. Er is wel ruimte voor het dubbele aantal, maar door de rare constructie voor het monteren van de disks, kunnen er maar 2 in. Da's jammer, want met de diskprijzen van tegenwoordig is het helemaal niet raar om er een stuk of 3-4 2TB disken in te willen hangen. Uiteraard kan je die wel in de 5,25" plekken hangen met een bracket, maar gewoon in het daarvoor bedoelde frame zou toch makkelijker zijn.

Al met al valt me de kast prima mee. Mijn werktstation zit in een Antec P180 en da's van een heel ander kaliber. Maar er zit ook een factor 4 (bijna 5) prijsverschil in en als je ziet wat je ervoor krijgt, ben ik er heel tevreden mee. Hij staat bij mij uit het zicht, maar de kast is goed genoeg om ook gewoon in het zicht te hebben staan :)

Heb jij ook een MS-Tech CA-0120?

Even een korte reactie op deze kast..

Ik heb de kast zelf hier ook gekocht voor mijn nieuwe computer. Bij het inbouwen van de componenten kwam ik er achter dat de videokaart (AMD 6950) er helemaal niet in paste. De kaart was gewoon veel te lang en kwam tegen de bay aan waar de HD's in moeten. Ik heb dit ogpelost door deze hele bay er uit te slopen en de HD verticaal te monteren op de plaats waar de fan aan de voorkant kan zitten.

Dus heb je een grote videokaart en veel HD"s.. is dit zeker geen geschikte kast!
Als je een ATI HD6950 hebt dan heb je vast ook wel geld om een ietsje duurdere kast te kopen dan dit.
Ben ik helemaal met je eens. :)
Hey,

Word de Esata aangesloten op een Sata-300 poort?
En de 2 usb op de voorkant gaat via 1 kabel naar moederbord?

Ik heb een moederbord waar maar 1 usb uitbereiding op zit.
Ik heb deze kast gekocht omdat van mijn oude kast de front usb poorten slecht werden.

Ik heb 3 harde schijven het probleem dat er maar twee geinstaleerd kunnen worden heb ik opgelost door er 1 te plaatsen op de plek die bedoeld is voor een diskette station .

verders een primma kast voor de prijs van 28 euro bij alternate