Specificaties 32" Full HD LCD TV met 1 tuner - Bekijk alle specificaties

LG 32LD450 Zwart Review

IceBlackz 2 april 2011, laatste update op 2 april 2011, 2.202 views

LG 32LD450 Zwart

Pluspunten

• Standy/Power-on lampje kan uitgeschakeld worden
  • Analoge Coax aansluiting
  • Afstandsbediening batterijklepje vast aan afstandsbediening
  • Picture Wizard

Minpunten

• Niet kantelbaar
  • PC via HDMI benodigt aparte settings die niet automatisch geselecteerd worden
  • Zwarte rand erg stof/vet aantrekkend

Redenen waarom ik voor deze tv heb gekozen:

Het breekpunt voor mij was dat de TV moest beschikken over een analoge input, minimaal 1 HDMI ingang en een full-hd resolutie. Verder heb ik deze in de aanbieding bij een bekende winkel gekocht voor 287,34.

Binnenkomst:

Bij het uitpakken van de doos vind men de afstandsbediening, de handleidingen en het koppelstuk tussen de TV en de voet bovenaan. De TV is mooi ingepakt tussen 2 balken piepschuim. Onderin de doos vindt men de voet zelf. De voet aan de TV bevestigen gebeurd d.m.v. 8 schroeven en een koppelstuk. De manual gaat over meerdere tv's, het is dus goed opletten welke instructies voor uw tv bestemd zijn. Ook batterijen en een haakse stroomkabel bevinden zich in de doos.

Design:

De specificaties spreken voor zich. Achteraan zitten de meeste aansluitingen waaronder een analoge coax aansluiting en een kabelmanagement systeem, aan de rechterkant van de TV bevinden zich enkele knopjes die niet zichtbaar zijn als je recht op het scherm kijkt en aan de linkerkant bevindt zich o.a. 1 HDMI ingang en nog wat aansluitingen. Verder bevindt zich rechts onderaan de TV een mooi ontworpen power-on/standby lampje die uitgeschakeld kan worden via het TV menu zelf. Wat mij ook opviel is dat er geen stickertjes met de 'functies' van de TV op de TV zelf te vinden zijn. De zwarte rand om de TV en de voet zijn erg stof/vet aantrekkend en vallen op. Wel zit er een schoonmaak doekje bij.

De afstandsbediening is naar mijn mening van een mooi formaat. Een groot pluspunt is dat het batterijklepje 'vast' zit aan de afstandsbediening zelf via een buigzaam stukje rubber. Zo raak je dus nooit meer het klepje kwijt ;-). Batterijen voor de afstandsbediening zijn inbegrepen.

Voor het eerst aan:

De eerste keer dat je de tv aanzet word er om diverse instellingen gevraagd. Het scannen naar zenders op de analoge input gebeurde naar mijn gevoel redelijk snel. Bij het sorteren van de zenders werd het wat lastiger, aangezien niet altijd de namen van de zenders (Ned 1, Ned2 enz.) gebruikt worden maar vaak een 'code' (C06, S12 enz.). Dit kan echter ook aan de kabelmaatschappij zelf liggen.

De kleurinstelling standaard is redelijk kaal, maar dit is mijn mening en verschilt per persoon. De TV bevat de functie 'Picture Wizard' waarmee dergelijke dingen zijn in te stellen aan de hand van een 'laag','aanbevolen','hoog' plaatje. Dit werkte erg makkelijk en de instellingen zijn daarmee goed naar eigen wens in te vullen. De Picture Wizard maakt overigens wel verschil tussen de analoge input en HDMI-PC input. Hij vraagt om andere instellingen bij beide, maar niet om alle.

De TV is op de voet draaibaar maar niet kantelbaar. Echter is dit voor zo'n groot formaat TV niet direct noodzakelijk.

In gebruik:

Ik gebruik deze TV tevens als monitor. Eerst heb ik de computer via een VGA kabel aangesloten. Het beeld zag er goed uit, enkel moest ik het eerst iets naar links schuiven via het TV menu. Dit gaf echter geen problemen en was precies goed in te stellen.

De dag daarna kreeg ik mijn HDMI kabels binnen en heb deze aangesloten. Nu kwamen echter de eerste problemen naar voren. Zo zaten er zwarte randen om het beeld en was het beeld niet scherp. Na wat googlen en vragen op het GoT is het uiteindelijk gelukt om een goed beeld te krijgen, echter jammer dat de TV dit niet zelf juist instelde. Voor de oplossingen, zie bijlage 1.

De instellingen:

Er valt een hoop in te stellen op deze TV, maar het menu werkt makkelijk. Zo zijn er instellingen voor geluid te vinden, maar ook de instelling om het standby lampje uit te schakelen. Dit is een heel groot pluspunt, aangezien de TV op mijn slaapkamer staat en het dus vervelend is als er een lampje 's nachts brand. Verder bevindt zich hier ook een stroombesparingsfunctie (ook in te stellen via een knopje op de afstandsbediening). Deze 'stroombesparing' richt zich vooral op het verlagen van de verlichting van de TV en is dus vooral een fijne functie al het 's avonds donker wordt.

Na de TV 2 dagen in bezit te hebben bevalt deze mij erg goed. De vele instellingen zijn wel fijn, maar soms ben je meer bezig met instellen dan daadwerkelijk TV te kijken. Het beeld is goed scherp en helder. Als jullie meer info/ervaringen willen over de TV, zet een comment neer ;-).

Bijlage 1: het aansluiten van een PC via HDMI

ATI videokaart only

Allereerst is het goed om te controleren of de over/underscan op 0% staat. Dit kan door de CCC te openen, dan Graphics -> Desktops & Displays -> Rechtermuisknop op LG TV icoon ding -> Configure -> Scaling Options. Dit verhelpt voornamelijk het probleem dat er zwarte randen om het beeld heen zitten.

Daarnaast is het nodig om de HDMI poort op de PC stand te zetten. Dit kan door op de TV menu -> Ingangs signaal -> Op het blauwe knopje voor ingangslabel -> Op de HMDI poort staan die je gebruikt -> pijltjes links en rechts gebruiken om de PC stand te selecteren. Dit moet het probleem van onscherp beeld verhelpen.

Heb jij ook een LG 32LD450 Zwart?

Er bestaat nogal wat onduidelijkheid op het internet over of deze tv nou de mogelijkheid heeft om via usbstick videobestanden kan afspelen, zou je dit kunnen bevestigen of ontkrachten?
Nog niet geprobeerd, maar als het goed is wel. Ik zal het deze week eens testen.
Ook ik krijg geen .avi afgespeeld. Andere formaten heb ik nog niet geprobeerd.

Overigens is er wel een 'update' te vinden op de site. Echter is die firmware ouder dan die er nu bij mij op staat x)

[Reactie gewijzigd door IceBlackz op 15 juni 2011 18:44]

Inmiddels de tv gekocht en uitgeprobeerd of hij video's afspeelt: hij speelt slechts foto's en muziek af, geen films. In de gebruiksaanwijzing staat dat de 32ld450 veel soorten video bestanden afspeelt, niet dus! Erg slecht van LG. Ik heb een mail hierover gestuurd, nog geen antwoord gekregen.
Nette review. Ik ben van plan om deze tv te kopen en tevens ook als monitor te gebruiken. Daarom een paar vragen:

Hoe is het beeld (verticale kijkhoek) als je iets van onderen kijk? Bij mij komt de tv namelijk redelijk hoog te staan (op ca 1.10 m) en sommige tv's hebben vanaf onder een slechte verticale kijkhoek?

Maakt de voeding geluid? Dat vind ik namelijk zeer irritant bij mijn huidige monitor.
Sorry voor mijn late reactie, maar wat betreft de kijkhoek van onderen is deze redelijk tot goed te noemen. Ik kijk er ook regelmatig van onderin in (mijn bed staat lager dan mijn bureau) en ik kan niet zeggen dat ik er last van heb.

De voeding maakt geen geluid. Ik kan er mee slapen om maar te zeggen ;-).
Thanx voor je reactie!
Weet iemand waar ik deze tv in het echt kan bekijken? (Liefst in Eindhoven of regio Uden/Oss)
Zit eraan te denken om hem te kopen maar wil hem graag eerst echt zien
Ik zou het eerlijk gezegd niet weten, toen ik hem kocht kon ik hem wel zien in de media markt in Utrecht.

[Reactie gewijzigd door IceBlackz op 14 juni 2011 21:18]