Cisco SLM2008 Review
Omdat ik een switch nodig had voor in de meterkast, ben ik op zoek gegaan naar een type dat aan alle eisen voldeed: stil, gigabit, managed, minimaal 5 poorten.
Deze voldoet aan alle eisen. Hij is 100% geruisloos omdat er geen bewegende onderdelen in zitten. Niet heel bijzonder voor een switch, wél bijzonder voor een managed gigabit switch. De prijs is niet heel laag, maar dat hoeft ook niet voor een oerdegelijk product.
De switchpoorten zijn te groeperen in VLAN's, dus het is mogelijk om gescheiden netwerken via dezelfde switch te laten lopen. Mijn exemplaar hangt direct onder een patchpanel en verbindt mijn interne netwerk met de router en de glasvezelmodem. Een VLAN wordt gebruikt voor IPTV. De performance is uitstekend, ondanks de...
Pluspunten
duidelijke webinterface managed switch zonder fans wall-mountable, ideaal voor in de meterkast
Minpunten
standaard geen SNMP mogelijk, met een omweg is dit wel te activeren niet te configureren via SSH of telnet
Eindoordeel
Deze voldoet aan alle eisen. Hij is 100% geruisloos omdat er geen bewegende onderdelen in zitten. Niet heel bijzonder voor een switch, wél bijzonder voor een managed gigabit switch. De prijs is niet heel laag, maar dat hoeft ook niet voor een oerdegelijk product.
De switchpoorten zijn te groeperen in VLAN's, dus het is mogelijk om gescheiden netwerken via dezelfde switch te laten lopen. Mijn exemplaar hangt direct onder een patchpanel en verbindt mijn interne netwerk met de router en de glasvezelmodem. Een VLAN wordt gebruikt voor IPTV. De performance is uitstekend, ondanks de passieve koeling. Het apparaat kan wel warm worden echter leidt dit niet tot problemen.
Reacties (10)
En useless wellicht: Een router doet een ander kunstje dan een switch ...
Grappig genoeg gebruikt het ding wat staat te draaien (5 poorten op 1Gb fullduplex in gebruik) 6 watt. Dat verschil zal met name komen dat mijn spare unit een traditionele voeding heeft, de productie unit heeft een geschakelde voeding die efficiënter is. Maar bij 6 a 7 watt blijft het wel.
Opvallend: De Linksys uitvoering start velen malen sneller op dan de SG200-08, de Cisco uitvoering met Cisco firmware. En die verbruikt weer significant minder stroom. Met 2 poorten in gebruik meet ik 3 watt (230V kant gemeten). Die heeft dan ook wat toeters en bellen om kabellengtes te meten en daarop het stroomverbruik af te stemmen.
[Reactie gewijzigd door Houtenklaas op 22 juli 2024 17:54]
De review is op deze manier nog een beetje karig namelijk
Google is your friend:
https://chroot-me.in/blog/index.php/blog/35
[Reactie gewijzigd door RedHead op 22 juli 2024 17:54]
Werkt prima, alleen als je de switch daarna configureert (met webinterface), dan wordt snmp vaak weer disabled. Activeren met scriptje kan in enkele seconden, maar wel op letten dus.
volgens deze link zou het wel moeten kunnen...
http://www.cisco.com/en/U...tem09186a0080a35f9a.shtml
"DC adapter of 802.3af PoE-PD voor stroom"
Betekend dat dat, dat deze switch ook middels PoE gepowered kan worden (ipv adapter voor zijn stroom, OF betekent dit dat deze switch ándere apparaten met PoE kan poweren?
Indien het tweede waar is, waarom staat er "DV adapter ... voor stroom"?
Dit ivm mijn eigenlijke vraag, namelijk: is het mogelijk om een CISCO IP phone als 7975G hierop aan te sluiten die dan via PoE zijn power krijgt daarmee niet meer nodig is een adapter in de telefoon te pluggen??
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

/u/232427/crop5db8b791b0f89_cropped.png?f=community)
:strip_exif()/u/59512/nerd3.gif?f=community)
:strip_icc():strip_exif()/u/314773/crop67b05f161113e_cropped.jpg?f=community)