Canon PowerShot A70 Review

curry684 11 april 2005, laatste update op 1 januari 1970, 232 views

Canon PowerShot A70

Pluspunten

• Features ongekend in z'n prijsklasse (handmatige instellingen vnl)
  • Prijs/kwaliteit

Minpunten

• Digitale zoom is useless (maar da's bij de meeste camera's)

Snelheid en automatiek Score: 4
Batterijduur Score: 5
Hoge scores, maar alleszins gerechtvaardigd. Ik heb het beestje al een jaartje nu, maar zeker in die tijd was het absoluut de enige in z'n prijsklasse die een dermate grote featureset had aan handmatige instellingen. Daarnaast zeer hoogwaardige kwaliteit foto's voor een compactcamera van (toen) 220 euro.

Wat betreft de batterijduur: op 4 oplaadbare 2100-batterijen doet het ding echt honderden foto's met flits, ik heb me nog staan verbazen over dat ze niet leeg raakten toen ik een keer een weekend weg moest en ze vergeten was op te laden.

Ook de bouwkwaliteit krijgt van mij een 'zeer goed', mijn vriendin is er in geslaagd om de A70 uit haar handen te laten glippen en van ruim een meter hoog op een laminaatvloer te droppen waar hij enkele keren rondstuiterden. Afgezien van een minieme ontzetting in het batterijcompartiment dat zo recht te zetten was nul komma nul blijvende schade.

Topkwaliteit, en zonder concurrent in z'n prijsklasse :)

Heb jij ook een Canon PowerShot A70?