Wacom Volito2 Review

KSausGR 24 december 2006, 676 views

Wacom Volito2

Pluspunten

• Niet duur
  • Erg degelijk gebouwd
  • Pen is batterijloos en dus licht
  • Precisie

Minpunten

• Gemis scrollwiel

Ik gebruik dit tablet nu zo'n vier weken voor tekentoepassingen, ik gebruik hem normaal gesproken niet als muisvervanging.

In de eenvoudige driver kan worden gekozen tussen gebruik in muis of heel scherm modus. In de muismodus werkt de verplaatsing van de pen relatief aan het scherm, en de verplaatsing is dan net zo als een muis snelheidsafhankelijk. Ik vond deze modus niet er intu´tief werken en ben gegaan voor de schermmodus. Hierbij correspondeert ieder punt van het oppervlak van het tablet met een pixel op het scherm, de linkeronderhoek van het tablet komt dus overeen met de linkeronderhoek van het scherm.

De meegeleverde pen is erg licht, heeft geen batterij of accu nodig en is voorzien van twee knoppen (rechtklikken en dubbelklikken). Het enige wat ik in vergelijking met een muis mis is het scrollwiel.
De precisie van het tablet is prima te noemen, nadat je aan de bediening gewend bent kun je trefzeker alle items op je scherm in een beweging aanwijzen. Van enige vertraging tussen de actie op het tablet en de reactie op het scherm is bij mij geen sprake.

Het tablet voelt zeer degelijk aan en is erg goed afgewerkt. Wel zijn na enige tijd van gebruik zeer lichte krasjes op het tablet zichtbaar, die van de pen afkomstig moeten zijn. Dit neemt echter absoluut geen storende vormen aan, je moet echt heel goed kijken om dit te zien.

Heb jij ook een Wacom Volito2?