Specificaties 4,2" display, 3G-support, met geheugenslot - Bekijk alle specificaties

Sony Ericsson Xperia arc LT15i Blauw Review

paulgeene 31 maart 2011, 1.173 views

Sony Ericsson Xperia arc LT15i Blauw

Pluspunten

• mooi design
  • snel
  • prettig in gebruik
  • mooie foto's

Minpunten

• koptelefoon aansluiting aan de zijkant
  • gedetaileerde batterijweergave niet bereikbaar vanaf het hoofdscherm (android?)

Vanmiddag de xperia thuis ontvangen.

Geheel is netjes ingepakt met zo min mogelijk verpakkingsmateriaal.
(Bijgevoegde foto's gemaakt met mijn oude mobiel)

Bijgevoegd zijn.
16 Gb class 2 microSD kaart
headset
usb kabel
universele lader (usb)
accu
en uiteraard de xperia arc

Geheel geeft een degelijke indruk met uitzondering van het achterste klepje.
Dit is echter alleen bij het verwijderen te merken.
Als het klepje erop zit voelt het wel goed aan.

Indeling van de knoppen is goed over nagedacht (vooral de cameraknop werkt goed)
Verder zit alles daar waar je het van een android phone kan verwachten.
Enige minpuntje is dat de koptelefoon naar opzij uitseekt maar dat is meer een persoonlijke voorkeur.
Aansluiting voelt dan wel weer stevig aan.

Bij het opstarten valt het heldere scherm op.
Instellingsmenu is snel en simpel doorlopen waarna het spelen kan beginnen.
Toestel voelt snel aan, programma's worden snel opgestart en draaien soepel.

In gebruik is het soms wel even zoeken daar ik van een windows telefoon afkom. echter het meeste is snel gevonden (ben nog op zoek naar de gedetaileerde batterij weergave).

Camera is bijzonder prettig en maakt snel en mooie foto's

Over de batterij duur kan ik helaas nog niets zeggen.

Zal de review binnenkort na een tijdje gebruik nog even updaten.

mvg

Paul

Heb jij ook een Sony Ericsson Xperia arc LT15i Blauw?

De batterijweergave is inderdaad een issue van Android. Modders als Cyanogen hebben het inmiddels wel opgelost, maar daar heb je op een stock rom natuurlijk niets aan. Er zijn echter voldoende appjes te vinden die je batterijpercentage als widget of als notificatie weer kunnen geven, als ik jou was zou ik dus even de market doorspitten. Zelf heb ik deze naar alle tevredenheid gebruikt.

Verder is je review natuurlijk erg karig. Ik hoop dat je deze in de komende dagen/weken nog uit gaat breiden met wat meer ervaringen en (detail!)foto's. Zelf zou ik bijvoorbeeld stukjes over Timescape, camerakwaliteit , schermkwaliteit, batterijduur en dat soort zaken erg op prijs stellen. Probeer je tekst aan te vullen met relevante foto's/screenshots en ander beeldmateriaal, en je bent al een heel eind onderweg naar 4/5 sterren :) Sommige zaken zullen je pas opvallen na een tijdje gebruik, dus je review later bewerken is altijd zinvol, je kunt nu zeker nog niet alles weten :)

Omdat ik wel heel graag een volledige review van een tweaker zie, en je niet wil ontmoedigen, krijg je twee sterren van me voor deze review. Dit wil ik echter heel graag aanpassen naar 4/5 sterren, maar daar zul jij nog een hoop aan moeten doen ;)
Dan kan je beter een uitgebreidere versie van Androids eigen Energiebeheer, met name SwitchPro (Widget). Kan je batterijniveau op zetten, erop "klikken" brengt je naar de gedetailleerde pagina.
Nee hoor, ik gebruik momenteel een CM7 custom rom, en daarbij kan ik in de settings ervoor kiezen om het batterijpercentage te laten zien naast de klok, op de plek waar normaal alleen het batterijtje staat :)