Eminent EM6500 Controlecentrum Review

menno26Newbie 31 maart 2011, 974 views

Eminent EM6500 Controlecentrum

Pluspunten

• Duidelijke en korte handleiding.
  • Compleet geleverd incl. muurbeugel.
  • Interface is duidelijke en snel.
  • Makkelijk apparaten toevoegen.
  • Ruim aanbod in modules.

Minpunten

• Werkt nog niet met andere merken Zwave modules samen maar
  • volgens Eminent gaat dat dit jaar wel gebeuren.

De EM6500 wordt compleet geleverd. In de doos zitten voeding, muurbeugel, schroefjes en een handleiding.
Installatie is zoals op de site van Eminent te lezen eenvoudig. Zodra je hem aanzet ga je met je pc naar het ip adres van de EM6500 en je komt direct in de installatie wizard. Hier kan je modules en camera's etc toevoegen en verwijderen.

De wizard is in mijn optiek erg handig. Wat ik een groot nadeel vindt aan de huidige Zwave controllers zoals Vera is dat men alles handmatig moet instellen. Soms niet alles, maar als je standaard eigenschappen wilt aanpassen zit je direct met parameters te klooien. Bij Eminent hebben ze dit mooi opgelost!

De bediening van het touchscreen is simpel en snel. De unit hoeft niet lang na te denken om de volgende pagina te laden. Hij kan zelfs buienradar en file info op het scherm tonen. Na enige minuten van inactiviteit gaat het scherm op zwart (screensaver).

Ben er erg tevreden over en ik denk dat dit wel eens een goede Zwave interface kan zijn voor de minder technische mensen onder ons maar die toch een stukje domotica willen.

Ik heb nog niet alle aspecten getest maar dat zal in de loop der dagen gebeuren.
Nieuwe bevindingen post ik hier.

Heb jij ook een Eminent EM6500 Controlecentrum?