Specificaties Bedrade muis met USB aansluiting en 2.000dpi sensor - Bekijk alle specificaties

Logitech G3 Laser Mouse Review

abs0 23 december 2006, 1.534 views

Logitech G3 Laser Mouse

Pluspunten

• Ligt goed in de Hand
  • 2000-dpi
  • Drygrip technologie
  • Uiterlijk
  • Stevig

Minpunten

• Misschien de Prijs
  • Povere inhoud

Inleiding:

Toen mijn Logitech Click! Optical Mouse begon te slijten besloot ik een nieuwe te kopen. Mijn eisen waren dat deze goed in de hand lag, een mooi uiterlijk had en voor gamers bedoelt was. Al snel kwam ik bij Logitech uit, bij de modellen; G1, G3 en G5. De G1 had een te lage dpi (800) en die wou ik dus niet kopen. De G5 ligt bij mij niet goed in de hand en heeft naar mijn mening overbodige features (zoals het gewicht dat je kan instellen. De G3 schoot dus over en heb hem bestelt na wat reviews te lezen.

De inhoud:

-De muis
-De handleiding

Persoonlijk vindt ik dit zeer zwakjes. Er zit zelfs geen driver-cd in, maar goed, ik download ze toch altijd van het internet om zeker de recentste te hebben.

Ergonomie:

Deze muis ligt bij mij zeer goed in de hand, maar dit is natuurlijk subjectief. Een minder puntje aan deze muis vindt ik niet het aantal knoppen dat deze bevat, maar de gevoeligheid. De rechter- en linkerzijknop zijn iets te gevoelig. Tijdens het gamen heb ik soms wel eens dat ik per ongeluk het knopje indruk en dat is best wel lastig. Voor de rest is het goed in orde. Het is een vrij stevige muis en het scrolwiel is geluidloos (maakt geen irritant klikgeluidje meer).

Functionaliteit:

De muis heeft voor mij voldoende knoppen (linkerknop, rechterknop, scrollwiel, linkerzijknop, rechterzijknop en een klein middenknopje onder het scrollwiel), maar ik ben niet direct de meest veeleisende gamer. Hetgeen wat ik nog extra nodig had tegenover de Logitech Click!, was de zijknoppen en die zijn er. Voor de rest is deze muis met draad, is ook wat ik wou. Wat een bijzondere feature is, is de "Drygrip-technologie". Dit is iets dat de G1 en G5 niet hebben. Het zou ervoor zorgen dat je geen zweethanden krijgt als je een lange tijd gamed. En inderdaad, als je de muis vastpakt, voelt hiet een beetje kouder aan. Ik ben iemand die direct zweethanden krijgt en dit werkt dus ook goed.

Precisie:

Dit is ook een reden waarom ik deze muis heb gekocht. Met 2000-dpi behoort deze muis tot de top. Veel gamers zeggen: "Een goede muis heeft een goede muismat nodig". Toen ik de muis installeerde en begon te gamen, merkte ik niet direct een verschil, maar toch merk je na een tijd dat deze zeer goed gamed. Hij is zeer precies en dit merk je na een tijd toch heel goed, met of zonder goede muismat. Ik ben nu wel van plan om in de nabije toekomst een nieuwe muismat te kopen want dit muismatje voldoet toch niet meer aan mijn eisen.

Vormgeving:

Ik vind dit zondermeer een mooie muis. Goed afgewerkt. (zie foto's). Wat er eventueel noch bij mocht is dat deze misschien een beetje licht zou geven, maar dat hoeft voor mij niet.

Bouwkwaliteit:

De muis ziet er stevig uit en voelt ook zo aan. Als je de muis vastpakt zul je dit ook merken. Iets wat nog opvalt is naast de "Drygrip-technologie" is dat de muis aan de onderste rand een beetje grouw aanvoelt, wat voor meer grip dient.

Drivers en ondersteuning:

De installatie van de muis is zeer vlot verlopen. Ik had gedacht dat er wel een cd-tje in zou zitten waar de drivers opstonden, maar deze moest je van het internet halen. Het programma dat voor heel de besturing zorgt is het "Logitech Setpoint". Zeer uitgebreid vind ik dit niet maar het voldoende. Over de support van de fabrikant kan ik niets zeggen, want dit is tot nu toe nog niet nodig geweest ( na 2 dagen de muis gebruikt te hebben).

Prijs:

¤49 heb ik ervoor betaalt in België. Voor een muis is dit een vrij groot bedrag, maar je krijgt toch wel waar voor je geld. Alle features die over de muis worden gezegt, werken toch wel naar behoren.

Slot:

Voor mensen wiens muis kapot is, is dit wel een aanrader, als je wel eens gamed natuurlijk. Ik ben er tevreden over.

Heb jij ook een Logitech G3 Laser Mouse?

Ik heb even een vraagje over deze muis. Om mijn MX300 te vervangen heb ik de G3 een tijdje terug ook gekocht.

Het probleem bij mij was alleen dat als ik de muis optilde en weer neerzette dat de cursor op het scherm iets van 1cm bewoog. De cursor bij mijn MX300 beweegt maar iets van 2mm op het scherm bij de zelfde actie. Mijn vraag is heb jij hier ook last van ?

Aangezien de vorm van de G3 het zelfde is als van de MX300 leek het mij een goede opvolger maar omdat ik tijdens het gamen de muis vaak optil werkte het voor mij niet goed. (Was constant bezig met corrigeren) De G3 heb ik vrij snel weer verkocht en ben terug gegaan naar de MX300.

Ik vind het trouwens wel een nette survey :)
Bedankt :)

hmm. Wat je zegt klopt wel. Ik heb het even uitgeprobeert enja daar hebbik ook last van, maar ik til mijn muis weinig tot helemaal niet op tijdens het gamen, dus egt last ondervind ik hier niet van.
Mooie servey,
ik heb net de G7 gekocht en daar ben ik zeer tevreden van. Maar ik heb nog wat vragen, nu gebruik ik geen muismat omdat diegene die ik liggen heb het alleen slechter maken. Is het de moeite om er ééntje te kopen?
Zeker,.. ik gebruik zelf een Xtrac Pro HS,.. veeeeeel beter dan mijn buro...
Nette survey,
Ik had al eerder een summiere survey van de G3 geplaatst, persoonlijk heb ik geen last van het veschuiven van de cursor bij het optillen, wel moet ik zeggen dat de meeste muizen hiervan vooral last hebben op (licht-)transparante ondergronden. Of je een muismat nodig hebt hangt meer af van de ondergrond die je meestal gebruikt en ik moet zeggen dat de G3 het op zeer veel verschillende ondergronden m.i. uitstekend doet. Ben je dus een gamer die altijd wilt winnen of heb je toevallig net het verkeerde bureaublad dan loont het de moeite om een goede muismat te kopen ;)