Specificaties Chipsetkoeling - Bekijk alle specificaties

Zalman ZM-NBF47 Review

dun gladde aal 22 december 2006, 685 views

Zalman ZM-NBF47

Pluspunten

• groot oppervlak dat misschien benut kan worden als hij er fatsoenlijk opgezet kan worden

Minpunten

• niet vierkant ,waardoor je hem niet kan draaien zodat de mouning kan zitten zoals jij wilt
  • paste niet op mijn mobo

Geluidsproductie (min) Score: 5
Geluidsproductie (max) Score: 5
Koelvermogen Score: 4
Ik heb dit ding gehaald omdat ik problemen had met mij chipset als deze boven een FSB komt van 225 (kan de HD niet meer vinden)

dus ik dacht, als ik de boel wat beter koel, kan ik het voltage ophogen, ook dacht ik dat ik meer beter gelijk de grootste/beste/duurte van zalman kan nemen, dan zit het vast wel goed.

Ik heb dit ding gebruikt op een albatron K8X800 pro II moederbord, met een scyhte ninja plus op de proc.

probleem 1: Ik moest wat vinnen omduwen omdat hij anderstegen de proc koeling aanzat

probleem 2: hij kom maar half op de NB, de andere helft was don onbedekt, erg vervelend, want zo liep mijn computer tegen vastnaaiers aan. doordat de mounting van dat ding slecht is geregeld kan ik hem niet op een andere manier instaleren

gelukkig had ik nog een andere NB koeling gevonden, deze zat op een Nvidia G-force 2 GTS. het betreft hier een NB32J zonder mounting materiaal

dus ik heb deze er maak opgezet, omdat deze vierkant is past deze gelukkig wel. en heb ik nu eigenlijk alleen maar duur een mouting zetje gekocht, heb heb ik nog een heatsink liggen waar ik geen ruk mee doe. maja zulke dingen vinden bij mij altijd hun aplicaties wel

kijk dus goed vantevoren of deze bij jou past, want dat kan tegen vallen, ik dacht ook dat het wel zal passen, want het is een simpel moutning systeem ,maar dat is een onjuist oorzakelijk verband

verder een mooi afgewerkt ding, en ik denk een goede vervanger voor een lawerige chipset koeler, met zont fannetje

Heb jij ook een Zalman ZM-NBF47?

Dus omdat jij niet goed uit hebt gezocht of de koeler past is het een slecht product?

Ja meneer, ik vind deze socket 775 koeler maar niets, hij past niet op mijn Pentium 3...
Je geeft de laagst mogelijke score voor modbaarheid? Valt er überhaupt wel veel te modden aan deze NB-cooler?

Als ik zo jou punten bij elkaar optel, zijn dat er 23. Er zijn 8 beoordelingspunten, dus 23/8 = 2,875. De algemene afdeling zou dan gemiddeld 3 punten zijn ;)
Je had ook eerst even kunnen kijken of 'ie fysiek op je moederbord zou gaan passen. En zeg je nou dat dat ding duur is? Hij staat voor 6,50 in de PW :?

En je zou ook je spelling kunnen controleren en als je dat dan toch doet, meteen even iets aan je interpunctie doen.
Het klopt dat het een niet echt handig gemaakte koeler is vanwege het kleine koeloppervlak en de montatie, maar om nou helemaal af te branden omdat het ding niet op jouw moederbord past, moet je echt de schuld bij jezelf zoeken.