XFX PV-T73P-YDJ3 Review

haaswijkNewbie 22 december 2006, laatste update op 22 december 2006, 2.706 views

XFX PV-T73P-YDJ3

Pluspunten

• Goede prijs / kwaliteit verhouding
  • Nieuwe games zijn prima te spelen op hoge graphics
  • Laag warmteniveau / geluidsproductie, ook bij zwaardere toepassingen
  • DirectX 9.0c ondersteuning

Minpunten

• Nieuwe drivers voor betere prestaties moet je zelf downloaden via de site van de NVIDIA-site

Drivers en compatibiliteit Score: 3
Ik heb deze videokaart geplaatst in het volgende systeem:

MSI K9NGM2 moederbord
AMD 64 3000+
1024 Mb DDR2

... en ik moet zeggen dat ik absoluut geen spijt heb van de aanschaf. De installatie ging makkelijk, al zijn de drivers die erbij zitten niet echt up to date. Gelukkig zijn er op de NVIDIA-site ook voldoende recente drivers te vinden voor de GeForce 7000 serie.

De 7600 GS ondersteund DirectX 9.0c wat prettig is bij het gamen. Spellen als F.E.A.R., Quake 4 etc. draaien allemaal probleemloos op hogere resoluties (1024 x 768). Wanneer er erg veel tegenstanders tegelijk op het scherm verschijnen wil de 7600 nog wel eens haperen op deze resolutie, maar dit is minimaal en komt gelukkig bijna niet voor.

Na een uurtje of 5 gespeeld te hebben was het geluidsniveau nog steeds erg laag zodat extra koeling in mijn geval niet eens nodig is. De standaard passieve koeling is dus ruim voldoende voor de gemiddelde gamer.

De kaart beschikt standaard over een S-VIDEO en 2 DVI aansluitingen. Een DVI adapter voor de monitor wordt standaard bijgeleverd. De 512 Mb DDR2 is meer dan genoeg voor de meeste toepassingen / games. De PCI-express zorgt hierbij voor de snelle graphics.

Conclusie: een prima videokaart als je voor relatief weinig geld (gekocht voor 154 euro) toch hoge prestaties wilt. Mijn volgende grafische kaart wordt zeker weer een GeForce!!

Heb jij ook een XFX PV-T73P-YDJ3?

1024*768 vind ik niet bepaald een hogere resolutie... ;)
512 mb is leuk,mocht het niet zo zijn dat je het trage ddr2 geheugen hebt..

en 1024-768 is een lage resolutie,hoog begint echt pas bij 1280-1024 minimaal.

en wat bedoel je met .."De PCI-express zorgt hierbij voor de snelle graphics "

agp 8 keer was snel genoeg geweest..gebruikt nog niet eens de volle brandbreedte

en je zal ook zien dat de 256mb ddr3 sneller is dan 512 ddr2 :7
Vast een lekkere kaart, maar ik zou een 7900GS halen voor 10-20 euro meer. Of een 7900 gto voor 230,-
Toch maar even zeuren, het geluidsniveau was laag bij een passieve kaart:?
Een passieve kaart doet mijn inziens niet veel. Ik denk dat je bedoeld: Een passief gekoelde kaart :+
En nu al praten over een volgende videokaart ;)

Edit:
Doe mij maar een AMD Ati Kaartje, goedkoper en net zo goed.
- Nieuwe drivers voor betere prestaties moet je zelf downloaden via de site van de NVIDIA-site
loze opmerking. Alle grafische kaarten presteren beter als je de laatste drivers download van internet ;)

Dat de driver die op de cd stond een oude is, ligt aan hoelang de kaart bij de leverancier lag
voor 20 eur meer had je een ati x1950 pro gehad welke veel beter is dan deze kaart :Y)
Jongens, het is maar een persoonlijke beoordeling van deze videokaart. Als de review je niet aanstaat schrijf je er toch lekker zelf een ... :Z
154 euro voor 7600GS is wel veel, voor hetzelfde geld - of minder zelfs - heb je een x1650xt die veel en veel beter dan een 7600GS, en zelfs een 7600GT presteert!