Samsung Syncmaster 225BW Zilver Review

bas_buyandsell 31 december 2006, 1.282 views

Samsung Syncmaster 225BW Zilver

Pluspunten

• Groot helder beeld.
  • Hoogte verstelbare voet.
  • Strak ontwerp.

Minpunten

• Backlight bleeding (Kan aardig bijgeregeld worden met contrast en helderheid).
  • Defecte (sub)pixels komen toch nog wel eens voor.

Hier voor had ik een Nec MultiSynx LCD 2010X. Voor zijn tijd was dit een scherm uit de topklasse dus ik was aardig verwend. Na een overspanning waren de reparatiekosten hoger dan een nieuw scherm.

Wat direct opviel was de backlight lekkage aan de onderrand van het scherm. Ik heb de helderheid teruggebracht naar 20% en het contrast op 59% staan. Dit gaf een forse verbetering. De kijkhoek van het scherm valt mij tegen. Als je aan komt lopen kijk je iets van bovenaf. Vanaf de onderrand zie je dan donkere ringen die wegvallen als je recht voor het scherm zit. Dit is het eerste van een zevental schermen die ik heb gehad waarbij dit opvalt. Het is iets wat niet zo hoort te zijn. Ik heb het scherm vandaag omgeruild bij de leverancier. Bij het nieuwe scherm heb ik geen last van de schaduwringen. De kijkhoek is nu wat je er van mag verwachten. Als je nu van opzij of meer van boven kijkt wordt het beeld iets minder helder maar dat is normaal. Helaas heb ik nu een defecte subpixel. Niet heel erg storend maar niet wat ik had verwacht.

De aansluitmogelijkheden zijn bekend. Sub-D en DVI-D. Er schijnen varanten in omloop te zijn met S-VHS en CVBS als extra maar die heb ik niet kunnen vinden.

Heel prettig vind ik de hoogte verstelling van de monitor. Iilama en Asus hebben vergelijkbare schermen maar zonder hoogte verstelling.

Heb jij ook een Samsung Syncmaster 225BW Zilver?