Specificaties 12,1MP, Full HD filmen, 18x optische zoom - Bekijk alle specificaties

Nikon Coolpix S9100 Zwart Review

yetitthebouncer 29 maart 2011, laatste update op 29 maart 2011, 3.594 views

Nikon Coolpix S9100 Zwart

Pluspunten

• goede bouw
  • uitstekende foto kwaliteit
  • zeer goede "slecht licht" fotos mogelijk
  • zeer ruime zoom

Minpunten

• geen 24P film mogelijkheden
  • na-ijlen zoom

Uitbreidbaarheid Score: 4
Batterijduur Score: 4
Snelheid en automatiek Score: 4
De s9100 voelt meteen zeer degelijk aan. Zelf heb ik geen kleine handen dus het tweede wat opvalt is dat het een echte compact camera is. Hij is goed te bedienen met een hand maar er is eigenlijk ook geen plek voor een tweede hand.
De beeld kwaliteit is echt top, zeker in low-light omgevingen. Het verbaasd wat de back-lit CMOS presteert. Hele goede fotos, ook in omgevingen waar je normaal echt zou moeten flitsen.
En dat is dan ook meteen weer nadeeltje, zodra je de flitser wil gebruiken heb je echt geen plaats meer voor je linkerhand. (en dat voor iemand die linkshandig is ;o)
Het instel menu is wat eenvoudig maar zeer duidelijk. Voor mijn smaak mis ik wat instel mogelijkheden in het menu. Er zijn geen mogelijkheden voor sluitertijd en diafragma.

De zoom mogelijkheden zijn super! Jammer alleen dat de zoom wat na-ijlt op de bediening. Je zoomt in en na het loslaten van de zoomknop, zoomt de camera nog verder...

Jammer dat de camera niet in 24P kan filmen maar "alleen" in 15/30/60/120/240.

Heb jij ook een Nikon Coolpix S9100 Zwart?

beetje korte review hoor!

daarnaast, een camera reviewen zonder voorbeeldafbeeldingen is als een smartphone kopen zonder te weten welk OS er op zit }:O
24p? dat is niet veel, ik film meestal op 720p :P

[Reactie gewijzigd door natasdiamon op 29 maart 2011 22:17]

24p is een aanduiding dat er in 24fps gefilmd word, gelijk in Hollywood-films, hoewel dat voor eigen gebruik toch liever 30fps is vind ik. Anders komt het nogal 'laggy' over. Ik begrijp het filmen in 15/30/60/120/240 niet echt?? 15,30 en 60 wel, maar 120 en 240 fps? lijkt me erg sterk, zijn geen toepassingen voor en zonde van opslagcapaciteit... zal wel iets anders zijn?

En inderdaad korte review, hoewel we genoeg weten :).
Specs en functies vinden we ook wel via Nikon... je bevindingen zijn interessant.
Als je 240fps filmt kun je dit met software omzetten naar 10x vertraagd 24fps.