Specificaties 4GB DDR3 (kit van 2) @ 1.600Mhz - Bekijk alle specificaties

Corsair XMS CMX4GX3M2A1600C9 Review

maurits82 29 maart 2011, laatste update op 29 maart 2011, 1.051 views

Corsair XMS CMX4GX3M2A1600C9

Pluspunten

• .. geen idee, kan even niets verzinnen. Prijs valt mee

Minpunten

• Loopt niet lekker

Stabiliteit Score: 2
Helaas, ik zocht iets sneller geheugen voor mn standaard Kingston 1333mhz geheugen.

Ik had mijn Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2 op 1600mhz staan, cl9 op auto voltage.
Dat deed hij meer dan prima!

Ik wilde toch even echt 1600mhz geheugen hebben dus ging ik voor deze crossair.

helaas, wat ik ook deed, ik kwam niet hoger dan 1500 mhz stabiel. CL9 1,65v (of auto). CPU ook van 1,25 tot 1,5v ... niets maakte uit.

Wat ik ook deed, orthos liep telkens vast bij iets als ik boven de 1500mhz wilde komen. Snapte er niets van.
Mn Kingston weer er in, jahoor, dat deed hij prima, ook op CL9.

Ik heb een overclockboard die toendertijd 200euro was. 600watt voeding, E8500 processor die ik met mn kingston dus op 3600mhz krijg, zonder eigenlijk veel uit te proberen. (heb alles gewoon op auto staan).

Helaas, ik ben geen super expert, maar mn Kingston met lagere opgegeven snelheden doet het gewoon veel beter.
Of ik heb pech en hij is defect, maar hij loopt iig 10min stabiel op 1500mhz, maar daarboven loopt hij al snel vast.

Heb jij ook een Corsair XMS CMX4GX3M2A1600C9?

Welk moederbord heb je gebruikt? Staat deze RAM wel op de QVL-lijst?
Klinkt als een defect, heb hetzelfde ram en draait stabiel op 1600Mhz!
klinkt inderdaad als defect, heb dit geheugen zelf al es op 2000 MHz gehad zonder problemen!
Mogelijk je moederbord. Met een asrock 870 extreme3 had ik hetzelfde. Bleek achteraf dat 1600 alleen op de b slots werkte. En niet op de a slots. Oftewel met 4 reepjes moet je perse op 1300 draaien. Anders krijg je simpelweg blauwe schermen. Vond het verschil zelf niet merkbaar overigens.

[Reactie gewijzigd door echtwaarisdatzo op 11 mei 2011 13:41]

Vreemd. Ik heb 4 sticks van dit RAM in een Asrock 870 Extreme3 en alles loopt prima op 1600MHz.
@echtwaarisdatzo

JIJ BENT MIJN HELD!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

ik heb exact hetzelfde probleem als jij hebt :P
ik kreeg met het zelfde moederbord ook blauwe schermen, nu weet ik wat ik moet doen.

_/-\o_
Ik had hetzelfde probleem: blauw scherm op 1600. Dankzij je tip heb ik hem in de B slots gezet. Tot nu toe stabiel maar hij staat nu in single channel. Kan ik hem op dual channel zetten (asrock 870 extreme 3)? Wat is het verschil en is single channel langzamer? bijv. bij gamen?

Thnx en groetjes!
Ik heb 4 sticks van deze RAM en ook een Asrock 870 Extreme3. Maar telkens krijg ik een BSDO. Ik ga proberen de memory te downclocken.