Specificaties 22" Full HD LCD TV met 1 tuner - Bekijk alle specificaties

LG 22LE5500 Zwart Review

Maarek 13 juli 2011, 557 views

LG 22LE5500 Zwart

Pluspunten

• Heerlijk scherp, en erg rijke kleuren.
  • Makkelijk in elkaar te zetten (4 schroefjes aan de voet vastmaken)
  • CI+ Module ondersteuning

Minpunten

• Scherm niet verstelbaar in hoogtes, en niet draaibaar.
  • Geen DVI ingang

Gisteren mijn nieuwe scherm binnen gekregen (LG 22LE55000), omdat mijn kleine 17" TFT scherm toch wel te klein werd, en ik mijn oude grundig tv (55cm) bij mijn moeder op de slaapkamer gezet heb was ik toe aan een vervangend scherm waarbij ik dus kon tv kijken, én kon aansluiten op mijn computer.

Doordat ik nog geen CI+ module gekocht heb, heb ik hem dus alleen nog maar kunnen aansluiten op mijn computer via de VGA kabel met als resolutie 1440 x 900 was dit echter een hele verbetering van mijn oude scherm (1024 x 768).
Vooralsnog is het echt het perfecte scherm voor 'slaapkamer-doeleinden' net zoals bij mij, ik heb hem op een bureautje op wielen staan. Zodat als ik tv wil gaan kijken in mijn bed het bureau kan aanschuiven en zo niet te ver van het scherm af zit waardoor de kwaliteit optimaal blijft.

---

Update:

Nu dat ik een nieuwe computer heb komt het beeldscherm ook goed uit zijn voeten. Niet alleen bij het computeren, maar ook bij Nederland 1 HD (Die ik gewoon samen met alle andere 'standaard' digitale zenders kan ontvangen - ik heb nog geen CI+ Module, maar deze wel al vast ingesteld)
Echt een mooi stukje loepzuiver beeldkwaliteit voor een 22" scherm.

Wanneer ik testbeelden, of bijvoorbeeld Crysis2 en Fear3 op alles high speel dan zit ik echt te genieten van mijn scherm. Mijn buurjongen die dacht dat zijn Syncmaster een van de betere schermen was, heb ik zelfs weten overtuigen hoe scherp de kwaliteit van dit scherm is.

Al met al heb ik dus nog steeds geen mankementen gehad, en hij functioneer nog steeds perfect. Echt de oplossing voor mensen die een scherm op hun slaapkamer willen hebben voor (digitale)TV, en die tevens ook op de computer is aangesloten.

Dit is mijn eerste scherm van LG, en ben er nog steeds trots op :)

Heb jij ook een LG 22LE5500 Zwart?

Als je een in hoogte verstelbaar scherm prefereert, waarom heb je dan geen gewone monitor genomen. In het 22" segment lijkt me dat überhaupt geen onverstandige keuze.
Waarom draai je het scherm eigenlijk precies op 1440x900? Het is een Full HD scherm dus 1920x1080 kan het aan. En dat is ook de native resolutie dus dan heb je het scherpst mogelijke beeld.
Daarom verbaas ik me ook een beetje over het feit dat je de scherpte van het scherm zo ophemelt terwijl je op een non-native resolutie draait.