LG Optimus 2X Speed P990 Zwart Review

involver 28 maart 2011, laatste update op 28 maart 2011, 1.307 views

LG Optimus 2X Speed P990 Zwart

Pluspunten

• Luxe uitstraling, mooie accenten, plat en teflon gecoate achterkant
  • Snel!
  • Mooi scherm met krasbestendig Gorilla glass
  • Zeer prettig (snel en gevoelig) touchscreen
  • Snel!
  • Goeie camera n goeie camera app
  • Snel!
  • Batterij aardig op te krikken met wat hulpmiddelen (JuiceDefender)

Minpunten

• Matige battery-life zonder hulpmiddelen
  • Zwakke constructie battrij deksel en HDMI klepje
  • USB poort niet afgedekt
  • Nog niet al te veel accessoires verkrijgbaar

Alleen even een korte opinie van mij 2x. Ik heb het toestel nu ruim een week in gebruik als vervanger van m'n HTC Hero. Ik wil eigenlijk niet veel kwijt over het OS of de apps, iedereen kent Android en de bijbehorende apps, dit toestel is niet anders dan de rest. Enige kanttekening is de camera app die eigenlijk wl erg goed is en het feit dat LG er niet zoveel (verspilde) moeite in heeft gestoken n of andere fancy schil om het OS heen te bouwen. Ja er zit een LG launcher in (die ook niet eens heel slecht is) en ja er zitten LG apps op, maar zoals met elk android toestel heb je zelf de keuze iets anders te gebruike/erop te zetten.

Het toestel is geroot, verder gewoon de standaard ROM af-fabriek, wel swipe erop. Eerste week ging de batterij ongeveer een dag mee; 08.30u van de lader, hele dag 3G en wifi op kantoor, beetje internet en natuurlijk spelen, einde van de dag rond 23.00u bijna leeg en aan het infuus. Niet om over naar huis te schrijven, maar gelijk aan m'n Hero (met een accu van anderhalf jaar oud) en de gemiddelde iPhone. Ik gebruik imap idle (pushmail), whatsapp en nog een aantal normale imap accounts, heb een living wallpaper geinstalleerd en de screen timeout op 1 minuut. Bellen doe ik met m'n Nokia E72 ;-)

Na wat tweaken en juicedefender (betaald) zit ik nu (22.00u) op 33% batterij verbruik, een aanzienlijke verbetering dus. Uiteraard wel ten koste van continu online zijn, JD zet elke 5 min. even het toestel 'online', dus geen pushmail en whatsapp... nog wat verder tweaken om dat naar mn zin te krijgen dus. Daar tegenover staat wel een echt snelheidsmonster! Op dit moment absoluut nog niet optimaal (A2.2.3) en het is wachten tot LG de GB variant van Android beschikbaar stelt, maar ik verwacht daar absoluut een behoorlijke winst (wat nog sneller? jaa nog sneller!).

Toestel zelf is op zich goed gebouwd (klepje voor de batterij en SD/SIM kaarten is wat 'cheap') en heeft absoluut een mooie uitstraling, niet in de laatste plaats door het grote (met Gorilla glass beschermde) 4" scherm en nette touch-keys (die geheel zijn te dimmen via het hidden menu) onderop. Helaas nog wel een gebrek aan fatsoenlijke accessoires hier in NL.

Voor deze prijs heb je een snel, mooi en absoluut uniek (nog wel) toestel in handen!

Heb jij ook een LG Optimus 2X Speed P990 Zwart?

Reviews door de redactie

Na je verhaal snap ik niet waarom je bouwkwaliteit maar 3 sterren geeft.
En een extra usb kabel voor op werk is misschien handig?
Niet echt een review, maar je hebt me hiermee toch overgehaald
om hem te halen. Ik twijfelde maar nu weet ik het zeker.