HTC Wildfire Wit Review

Marvin- 31 mei 2011, laatste update op 31 mei 2011, 1.353 views

HTC Wildfire Wit

Pluspunten

• Leuke hardware voor deze prijs
  • Al je vrienden bijdehand met twitter en facebook door goede integratie
  • Browser werkt keurig
  • Andriod werkt naar behoren
  • mogelijkheid tot rooten en custom rom's

Minpunten

• Geen betaling in app market met je telefoonrekening
  • Lage resolutie scherm
  • Prestatie's in games aanzienlijk sloom

ps wees een beetje mild want dit is mijn eerste review

Dit is de Wildfire gemaakt door het bedrijf HTC en is uitgebracht met operating system Android 2.2.3.
ik heb deze telefoon uitvoerig getest en met deze review kom je te weten of dit een miskoop of een pareltje is.

Wat er in de verpakking zit:
  • De telefoon zelf
  • Oplader met USB connector voor de connectie met de PC
  • Oordopjes
  • Boekjes
prijzen

De adviesprijs op dit moment is 200. De telefoon is al een tijdje uit en je komt de smartphone al voor rond de 180 tegen.
Met een abonnement ben je op zijn goedkoopst 15/pm kwijt voor een een-jarig abbonnement.
Ikzelf heb deze smartphone besteld bij studentenmobiel.nl voor 15/pm bij provider Telfort.
De telefoon is wat je ervoor krijgt vrij goedkoop en een gewaagde concurrent.

Uiterlijk

De telefoon is 2.4 inch bij 4.2 inch, en het scherm is 3.2 inch diagonaal groot.
De telefoon heeft een metaal uitziende look maar het is allemaal van plastic gemaakt.
De achterkant is een afneembaar klepje, ook van plastic en daarachter zit de batterij.
Waar je ook je simkaart en SD kaartje kwijt kan. Ik heb voor een witte wildfire gekozen maar,
je kunt makkelijk een ander klepje kopen waarmee hij een zwarte of bruine wildfire word.
Op de voorkant zit ook nog een optische trackpad waarmee je makkelijk door de menu's heen kan scrollen. Jammer dat hier niet voor een unibody design is gekozen en nu maar met een simpel klepje. Desondanks toch leuk vormgegeven en met deze prijs mag ik eigenlijk niet klagen.

Hardware

Onder de motorkap van de telefoon zit een qualcomm processor op 528 Mhz geklokt.
Een geheugengrootte van 384 MB en 512 MB opslaggeheugen. De prestaties van de telefoon zijn
over het algemeen zijn snel bij tekst applicaties bijvoorbeeld mail en nieuws.
De prestaties van de telefoon doen eronder bij de wat zwaardere applicaties zoals
angry birds en doodle jump, simpele games doen het daarentegen wel goed.
Het opslaggeheugen van 512 MB is te klein, als gebruiker kun je ongeveer 200 MB zelf gebruiken,
je kunt zelf ook een geheugenkaart erin doen (max 32 GB ) maar de meesten applicaties kunnen nog niet
van de telefoon naar de geheugenkaart worden verplaatst dus dat is een minpunt.
Het scherm is en TFT scherm en heeft 240 x 320 beeldpunten. De beeldkwaliteit is een
duidelijk minpunt op deze mobiel, op het menu is alles nog vrij scherp maar als je Youtube
video's gaat bekijken dan is het gewoonweg matig, maar voor 200 kun je ook niet veel verwachten.
Het heeft ook weinig kleuren, als je achtergrond bijvoorbeeld vervadigd naar zwart dan zie je veel
groen en rood erdoorheen wat dus duid dat er te weinig kleuren zijn. Na een root wat je een root
user maakt, net als bij linux kun je je opstartscherm veranderen en je CPU overklokken waardoor
je soms tot wel 25% prestatiewinst kunt behalen, alhoewel negatief voor de batterijduur kun je
het in zo instellen dat hij alleen overklokt als je bijvoorbeeld 25%> batterij hebt.
De accuduur is redelijk goed, je hebt ongeveer 2 1 dag op een volle accu maar over het algemeen houden ze het niet zo lang vol op smartphone's dus een voldoende.

Android & HTC Sense

Op dit moment draait de Wildfire Android 2.2.3. Dit besturingssysteem is ook nog met HTC Sense,
het is een alternatieve skin over de originele Android heen, wat extra voordelen beid ten opzichte
van de originele Android zoals; Widgets van sociale netwerken, delen van applicaties, en een zelf
aanpast homescherm. Het android zelf werkt goed, de browser is beduidend sneller als een blackberry
torch met Blackberry OS. De market is ook goed, maar je moet een creditcard hebben wat toch weer
een minpuntje is, als je gewoon met je telefoonrekening kan betalen dan zou het al beter zijn.
Er zijn genoeg handige applicaties aanwezig in de market, zoals whatsapp dat via internet je sms'jes
verstuurt wat gewoon kosten bespaart. Navigeren door de menu's werkt ook gewoon soepel en vloeiend.
Android geeft ook de mogelijkheid om een custom rom te draaien wat betekent dat ontwikkelaars de mogelijkheid
krijgen om het OS zelf naar eigen wensen aan te passen. Het mooie hiervan is dat de ontwikkelaar frequenter
update en nieuwe features inbouwt en je hebt ook meestal betere optimalistatie van je telefoon zodat je
batterij langer meegaat door bijvoorbeeld undervolten en geoptimaliseerde kernel.

Voor een prijs van 180 is het een hele mooie telefoon met Android en Sense, en kun je echt niet klagen,
als je betere specs wil dan kom je toch al bij telefoons van 300 tot 400 euro dus dit is een gewaagde concurrent.

Heb jij ook een HTC Wildfire Wit?

De telefoon heeft inderdaad standaard pakweg 200MB opslaggeheugen intern ingebouwd maar je krijgt er standaard geloof ik een 2 - 4GB geheugenkaart bij. En veel apps die ik gebruik die kunnen gewoon op de SD kaart gezet worden.

Ik heb trouwens gewoon een keurig scherm groen is groen en zwart is zwart.
Ja, maar geen nadeel op de mobiel maar op de OS dus :)
Dus nog steeds een nadeel als je deze telefoon koopt, volgens mij snap je het niet helemaal ;)
Dan zou je dat in elke review van een Android-smartphone kunnen zetten. Jouw review gaat over het toestel, niet over het OS. Natuurlijk heeft het OS veel met de Wildfire te doen, maar dat je niet via je telefoonrekening kan betalen heeft niks met de Wildfire te maken en dat is waar je review over gaat ;)
dat is niet een punt wat je bij de negatieve eigenschappen neer hoeft te zetten voor deze foon...
is gewoon overbodig, want zo kun je dat wel als minpunt aanvoeren bij elke telefoon.
Hmm, dat is jou mening. Ik vind van niet, het zit in de whole package, als je nou hier een wp7 kan maken dan is mijn minpunt nutteloos maar nu nog steeds een gemis :)
Geen betaling in app market met je telefoonrekening -> dit is niet bij android ?
Ja dat snap ik, maar het is een gemis bij andriod waar de telefoon mee geleverd word.