Specificaties 20,1" @ 1600x1200 (UXGA) (S-PVA, 16ms) - Bekijk alle specificaties

Dell Ultrasharp 2007FP Zwart Review

tHe_BiNk 3 april 2007, 3.012 views

Dell Ultrasharp 2007FP Zwart

Pluspunten

• Het S-PVA Panel is Top

Minpunten

• 1 stuck sub-pixel

Review Dell 2007FP Rev.3 1600x1200 (S-PVA Panel)

Eindelijk mijn 22" Iiyama 514Pro CRT vervangen door een LCD. Ik heb twee van deze Dell LCD's aangeschaft voor ongeveer 840 euro, en ze staan tegen elkaar aan in pivot stand. Dit geeft mij een desktop resolutie van 2400x1600, dus bijna een 30" (2560x1600), voor de prijs van een 24" monitor (1920x1200) niet slecht dus. Twee A4-tje in MS word op 127%, werkt heel lekker. Het eerste wat ik heb gedaan is de brightness naar 35 verlagen, standaard staat deze op 50 maar dat is wel erg bright.

De banding issues die de monitor eerder parten speelde zijn in deze laatste revisie bijna geheel opgelost. Waardoor de monitor ook goed kan worden gebruikt voor programma's als Adobe Illustator of Photoshop.

Ik heb een aantal dagen 1 monitor via DVI en een via VGA aangesloten, en ik kon niet echt een verschil detecteren tussen de twee tijdens applicatie gebruik in MS Windows. Mijn grafische kaart is een MSI 7900GTO.

Kleuren en kijkhoek.

IPS panelen staan bekend om hun goede kijkhoek en breed kleuren gamma, en ook dit paneel laat niet de wensen over. Kijkhoek is groot en de kleuren range goed.

Ghosting en lag.

Ik speel alleen Battlefield 2 en Medieval II, en bij beide games kon ik geen ghosting of input lag detecteren. Gamen gaat niet echt op twee monitoren, dus dit heb ik maar op een scherm getest.

Twinking en Backlight bleeding.

Veel panelen hebben last van "glinstering" bij het afspelen van video's, wij hebben ook een BenQ PW202 (TN paneel) hier staan en die heeft er behoorlijk last van. Deze Dell heeft hier praktisch geen last van, en is dus uitermate geschikt voor het afspelen van video en dus bruikbaar als LCD TV. Van backlight bleeding is geen sprake, maar zwart is nog steeds niet echt zwart. Op de foto heeft zwart een beetje een donker blauwe waas.

Negatief.

De voet is te groot om twee monitoren in pivot stand naast elkaar te zetten. Moet er nog even een mooi zwart plankje voor maken. De meegeleverde VGA en DVI snoeren zijn maar 2 meter. De monitor is geen breedbeeld. 1 stuck sub-pixel.

Wil je nog meer weten, gewoon even hieronder je vraag droppen.

/edit

Recentelijk heb ik een derde LCD erbij gekocht en dit was een IPS ipv de PVA. De PVA panelen hebben nu mijn voorkeur omdat de kijkhoek beter is en er geen rode gloed opzit zoals bij het IPS paneel.

2007 FP A03 - Panel Code UW473: S-PVA Samsung LTM201U1: Proof, someone disassembled )
2007 FP A03 - Panel Code HN210: S-IPS LG.Philips LM201U05: Suspected, process of elimination.

Heb jij ook een Dell Ultrasharp 2007FP Zwart?

Je survey leest niet fijn.
tHe_BiNk, je moet inderdaad even wat plaatjes van blote vrouwen toevoegen :P
Buiten het feit dat dit helaas niet echt lijkt op een fatsoenlijke review (nog steeds een bekend fenomeen, 99% van de gevallen), is het erg merkwaardig te noemen dat je het feit "geen breedbeeld" als negatief bestempelt, en de snoerlengte ook negatief beoordeelt! Dit is een beetje de omgekeerde wereld hier! Wilde je een breedbeeld, dan had je de 2007WFP kunnen halen!! En over de snoerlengte.... je mag blij zijn dat ze die snoeren meeleveren.