Conceptronic 300Mbps 11n Wireless PCI Card Review

Snobbieh 23 mei 2011, 1.328 views

Conceptronic 300Mbps 11n Wireless PCI Card

Pluspunten

• Goedkoop

Minpunten

• Niet stabiel
  • Problemen

Niet zo een goede netwerkkaart...
Heb er al voor het moment veel problemen mee gehad.
SInds ik deze netwerkkaart gebruikte, hebben we ook vaak problemen gehad met de stabiliteit van het gehele netwerk (klinkt raar, maar het is zo...)
Vaak drivers moeten deinstalleren, kaart eruit halen, en dan drivers installeren en dan pas kaart er terug in voor die werkte.
Kan aan mij liggen, misschien ben ik de unlucky persoon, maar toch al iets teveel problemen mee gehad voor het moment.
Persoonlijk niets meer van Conceptronic voor mij :(

Update: Ondertussen werkt de Conceptronic volledig tegen. Hij weiegert verbinding te maken met het netwerk omdat er problemen zouden zijn met de router (wat niet klopt, want alle andere devices kunnen perfect op het internet). Snelheden van 2-5 en 6 Mbps zijn niet uitzonderlijk. Dit is nu al sinds een week.

Tevens heb ik Conceptronic gecontacteerd over deze issue, ik zou een antwoord krijgen na 2 werkdagen, heb deze na 20 dagen ontvangen, daarom de score voor support verlaagd.
Deze melden mij dat het netwerk op N-only moest gezet worden, wat gedaan werd. Het is nu afwachten hoe ze reageren op deze nieuwe situatie.

Heb jij ook een Conceptronic 300Mbps 11n Wireless PCI Card?

Dit is een klacht, geen review?
Ik wil gewoon de mensen waarschuwen. Van deze kaart vind je nergens reviews en ook niet op Tweakers. Ze raden deze massaal aan op het forum, besloten om deze te kopen en heb deze problemen.
De mensen zetten wat ze willen in een review, bij mij zijn dit de feiten en deze zijn in dit standpunt negatief.
Dus vraag ik gewoon om de mensen 2x na te denken voor ze zulke kaart kopen.
Ik kan misschien een enkeling zijn (want had deze problemen al van het begin), maar ik betreur het toch...
vind ik persoonlijk een goed initiatief, ben ook op zoek naar een nieuw kaartje omdat mijn huidige oplossing via usb heel onstabiel is, en dat ik dat eigelijk wel beu ben. Dus van als er onstabiliteit opduikt in een review heeft die kaart afgedaan voor mij. Dank je voor de waarschuwing!
Je moet rekening houden dat ik een enkeling kan zijn met problemen, en dat de kaart wel degelijk goed kan zijn!
Deze kaart heb ik ook wel eens moeten installeren. Heb om troep te voorkomen op de pc (van die vage verbindingsbeheer programma;s) gewoon een driver DVD gebruikt.

Werkte perfect. Software van Conceptronics had ik vroeger wel eens ervaren was niet altijd stabiel.
Bedankt voor de tip! Heb de kaart wel al een stuk of 5x herinstalleerd, standaard drivers van Windows (auto installatie), de drivers van de DVD, drivers van de Ralink website,...
Heb ze allemaal geprobeerd. Heb ook andere PCI bussen gebruikt en daar deed deze het ook slecht op.
Toch bedankt voor te helpen!
Dit : "Deze melden mij dat het netwerk op N-only moest gezet worden" is voor mij een teken dat de kaart bij hen bekend is, als niet zijnde compatible met anders dan op 'N 300 Mbps werkende hardware'.
Is je router wel 300 N , EN staat ie op 300 N 'vastgepinned' ?
Heb je niet 1 maar -2- frequenties in de router, bijv. kanaal 5 en dat ie zelf (bijv.) kanaal 9 invult, of iets van use : 20+40 Mhz of zo? Ook dat aanzetten. En als je QoS tegen komt, ook even aanzetten.
Windows versie? want wat wel eens helpt zjin de UPC 'versnelling' instellingen, die kan je op hun site vinden, is voor breedband, kabel, maar zoals gezegd, met 'exotische' N kaarten kan het ook zo maar 50 Mbit schelen in speed.
De router is een DIR-615 300Mbps draadloze N router. Dit is ook geen stuk kwaliteit, maar andere PC's halen een snelheid van om en bij de 100Mbps (makkelijk), terwijl deze net na het verbinden een snelheid van 150 heeft, en dan na een paar seconden valt naar 5Mbps.
300N staat vast, 20+40Mhz kanalen staan op, QoS staat op en ook in deze kaart staat de "Multimedia/Gaming environment" aan (hogere priority).

Wat bedoel je tevens met deze UPC 'versnelling'? Vind er namelijks niets over terug!
Je weet dat dit product een aan knop heeft?
Een aan knop? Was het maar zo, dan had ik tenminste een goed werkend product.
Ik heb het probleem, dat de verbindings snelheid zeer traag is, met laptops en andere usb wifi adapters lukt het wel om een degelijke snelheid te halen, maar met deze pci kaart echt niet.

Ervaren jullie ook mij klacht?
Had ik ook last van inderdaad maar ik het is verbeterd.
Heb wel nog steeds last van periodieke hangs van het internet (latency schiet, zonder reden, de hoogte in).