Specificaties Socket 775 met Intel P43 chipset - Bekijk alle specificaties

Asus P5QLD Pro Review

WeustenA 25 maart 2011, laatste update op 25 maart 2011, 912 views

Asus P5QLD Pro

Pluspunten

• Eenvoudig aan te sluiten en later te updaten qua drivers en bios, direct van ASUS.

Minpunten

• Nog niet vastgesteld.

Layout Score: 5
Het moederbord wordt in een zeer degelijke verpakking geleverd met daarbij alle noodzakelijke inbouwbenodigdheden. Ik had nog een Intel Core 2 Duo processor, deze werkt uitstekend in combinatie met dit bord. De gebruiksaanwijzing is zeer duidelijk waardoor het inbouwen zeer snel soepel verloopt. Alle updates van ASUS zijn direct vanaf hun site downloaden, de bios update van ASUS is geweldig eenvoudig en kan eigenlijk niet fout gaan.
De energiebesparingsmogelijkheid van dit bord werkt geweldig. Als een gebruiker bent die de PC de gehele dag aan laat staan, dan kan je bij afwezigheid, middels Windows kiezen om het systeem via de aan/uit knop op standby te schakelen. Ventilatoren en alles wordt muisstil. Zodra je weer plaats neemt achter de PC, druk je de spatiebalk 1x in en het systeem is direct weer functioneel.

• Asus GeForce 8400 GS, 512MB, Silent
  • Windows 7

Heb jij ook een Asus P5QLD Pro?

De energiebesparingsmogelijkheid van dit bord werkt geweldig
Heb je dit ook gemeten?
Ik heb zelf een aantal P5Q borden getest, waaronder de P5Q Pro, als ik daar de EPU aanzette dan zoop het systeem net zoveel, zo niet een paar Watt meer, als dat ik die functie gewoon uit had staan. Dit in tegenstelling tot MSI en Gigabyte, die het op die borden wel goed voor elkaar hadden. Dus als je dit gemeten hebt ben ik erg benieuwd of ze het hier wel voor elkaar hebben.
Die EPU-Engine kan wel leuk zeggen dat hij stroom bespaart, maar ik trek dat flink in twijfel na mijn metingen.

[Reactie gewijzigd door TERW_DAN op 25 maart 2011 15:30]

Zo te zien bedoelt hij dat de Windows slaapstand goed werkt met dit bord. Maar dat lijkt me niet meer dan normaal om te verwachten.
Maar dat heeft niets te maken met die Asus EPU-engine eigenlijk.