Specificaties 80GB 3.5" HDD (ATA) - Bekijk alle specificaties

WD Blue WD800JB, 80GB Review

TWolf 19 april 2005, 146 views

WD Blue WD800JB, 80GB

Pluspunten

• Prima prijs
  • Redelijk snel

Minpunten

• Soms wat warm.

Ik gebruik deze Hard Disk al sinds 2002 voor mijn desktop PC, in die tijd waren het de snelste schijven die beschikbaar waren en een van de eersten met 8 MB cache.
Omdat ik vaak meerdere copieeracties tegelijkertijd aan heb staan, is het schuiven van de koppen intensief getest. Maar het copieren gaat met de te verwachten daling in datasnelheid en is niet zo spectaculair.

Al jaren ben ik zeer vaak met data-intensieve acties bezig. Gigabytes aan data verwerken gaat prima zonder er naar om te kijken, wat zeer prettig is. Snelheid is altijd prima en constant geweesten, waarbij ik nooit problemen heb ondervonden.
Ook het branden van DVD's met zo'n 11 MB per seconde en ondertussen nog andere programma's open hebben staan (en gebruiken) is geen probleem.

Het enige probleem is dat het maar 80 GB is, maar dat was mijn eigen keuze, alhoewel er bij de introductie nog niet zoveel keuze was in modellen.

Heb jij ook een WD Blue WD800JB, 80GB?