Specificaties Bedrade muis met USB aansluiting - Bekijk alle specificaties

3Dconnexion SpaceExplorer Review

RobinDiekmann 24 maart 2011, 918 views

3Dconnexion SpaceExplorer

Pluspunten

• Geweldige en instinctieve besturing.
  • Gevoeligheid is instelbaar, helaas niet traploos.
  • Stevig gebouwd
  • Kan redelijk tegen vuil
  • Kan tegen een stootje (wordt hier altijd in de laptoptas vervoerd)

Minpunten

• Misschien had de USB kabel iets steviger kunnen zijn. Tot nu toe geen problemen mee gehad, maar naar mijn idee een beetje dun.

Gebruikt voor:

Autodesk Inventor
Autocad (Mechanical)
Solidworks

In één woord: Geweldig.

De eerste keer gebruiken is even wennen, maar dat duurt hooguit een dag. Mijn werktempo in Inventor verdubbelde, al dan niet nog sneller. De besturing is erg instinctief, vanaf de standaardinstellingen. Er zitten genoeg knoppen op.
Linksboven de '3d bol' zitten de 1 en 2 toets. Deze staan in inventor bij mij voor Constrain en Import object. Links van de bol zit de esc, shift, alt en ctrl.
Rechtsboven de bol zitten + en -, voor gevoeligheid van de bol.
Rechts van de bol zitten de Top- Left- Right en Frontview. Ook een 2d knopje ertussenin (rond).
Aan de voorkant van de bol zitten nog 2 toetsen. Deze kan je niet zelf instellen. Paneltoets links, voor de instellingen, en Fit rechts daarvan, welke je gebruikt om je hele tekening of samenstelling in het scherm te fitten.

Al met al, het is het geld meer dan waard. Ik kan ook niet meer zonder.

Heb jij ook een 3Dconnexion SpaceExplorer?