Bekijk alle reviews

Marstek Venus E 3.0, per stuk Review

21 februari 2026, laatste update op 5 maart 2026, 584 views Rapporteer
Product gekocht +1

Goedkoop en makkelijk te installeren.
Handelen is lastig omdat het veel handmatig werk vereist. De AI modus kan alleen maar laden of ontladen, maar soms is de meest winstgevende strategie om helemaal niets te doen.
De self consumption modus werkt goed en doet wat het moet doen: Eigen gebruik van je PV verhogen. Onder het vriespunt houd hij minder energie vast en word het laden geknepen om de cellen te beschermen. Heb 2 stuks in het tuinhuisje hangen, grote blij. Wife acceptance factor was geen issue.

update 05/03/2026:
Zojuist aan home assistant gekoppeld. Moest daarbij door een paar brandende hoepels springen. Maar een goede agent helpt je op weg.

Pluspunten

  • Goedkoop
  • Zelfinstallatie
  • Eigengebruik PV verhogen
  • Home Assistant

Minpunten

  • AI modus
  • Brakke Software en updates
  • matige prestaties bij koud weer
  • Onhandig om te handelen

Eindoordeel

4 van 5 sterren (Goed)

Alle afbeeldingen

Beoordeel deze review:

Heb jij ook een Marstek Venus E 3.0, per stuk?

Deel je ervaringen en help andere tweakers!

Schrijf review

Reacties

Sorteer op:

Weergave:

Er zijn nog geen reacties geplaatst


Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn