Specificaties 1TB 3.5" HDD met USB 2.0 - Bekijk alle specificaties

WD My Book Elite 1TB Zwart Review

RobinDiekmann 24 maart 2011, 637 views

WD My Book Elite 1TB Zwart

Pluspunten

• Mooi strak uiterlijk,
  • Fluisterstil,
  • Snel,
  • Blijft koel

Minpunten

• Prijs, voor dit geld heb je tegenwoordig grotere en/of snellere schijven.

Mobiliteit Score: 3
Mooie externe harde schijf, met handig display voorop. Hier kan je een label op zetten, of je naam. Ook geeft het scherm de vrije ruimte weer. Het scherm kan je instellen op BH of WH (black hot / white hot), wat het ook wel een extratje geeft.

Maakt geen tot weinig geluid, en warmte produceert hij ook amper. Na 2 uur bestanden overzetten was hij aan de buitenkant net zo koel als idle.

1 Terabyte is voor mij voldoende. Als je meerdere schijven nodig hebt, is dit een geweldig model, daar hij is gestyled als boekenkaft.

De aansluitingen zijn prima. Komt met een goeie stevige adapter (ook voor engeland etc.) en de USB-kabel is ook prima. Het verbinden met de computer gebeurd razendsnel. Het enige jammere is, dat hierbij elke keer 2 dialogs worden geopend. De eerste geeft de autorun van de software aan, ook al is die geinstalleerd. De tweede dialog geeft het datagedeelde weer. Waarschijnlijk ligt dit aan mijn instellingen.

Ik heb deze schijf een aantal keer laten vallen, op een houten tafel, van zo'n 30cm hoogte, en regelmatig laten omvallen vanuit staande positie. Hiervan heb ik nooit last gehad bij overschrijven. Dataverlies heb ik ook nog niet gehad.

Heb jij ook een WD My Book Elite 1TB Zwart?

Wat ik toch eigenlijk het meest mis zijn benchmarks en dergelijke, wat toch het meest interessant is en nodig bij het kiezen van de juiste hardeschijf.

En wat is het verschil tussen de beide 'kleuren' voor het beeldscherm?
Er zijn dus nog een aantal verbeterpuntjes mogelijk.
Je klaagt over de prijs, maar er zit wel een mooi schermpje op zodat je nuttige informatie kan aflezen. Bij mijn weten is WD de enigste fabrikant die dit heeft (voor 1 schijf).