Specificaties 5.1-set met een totaal vermogen van 48 Watt RMS - Bekijk alle specificaties

Logitech X-530 Review

Chiel340 15 december 2006, 633 views

Logitech X-530

Pluspunten

• Strak design
  • Mooi geluid
  • Prijs (+/- 69,-)

Minpunten

• Basmodule soms te zwaar aanwezig
  • Kabels zijn altijd te kort
  • Netjes systeem over de speakers makkelijk kapot te krijgen

Mid- en hoogweergave Score: 4
Basweergave Score: 4
Film/gameweergave Score: 4
Muziekweergave Score: 4
Na het kopen van een Creative Soundblaster Live 5.1 zouden mijn oude 2.1 Labtec speakers vervangen moeten worden door een 5.1 set.

Na reviews gezocht te hebben over 5.1 setjes heb ik de Logitech X-530 meegenomen.

Prijs: Op het moment dat ik deze set kocht (+/- 2 jr geleden) kost hij nog 89,90 wat ik voor die tijd een mooi prijs vond voor een 5.1 set van dit kaliber.

Het uitpakken: De set zat goed en netjes in een redelijke compacte doos ingepakt. Kabels netjes opgerold, plastic folie om de boxen en om de basmodule. De basmodule is mooi van vorm en ziet er gewoon strak uit. De overige speakers zijn voorzien van een "netje" wat jammer genoeg nogal snel kan scheuren.

Instalatie: De set is voorzien van gekleurde tulpstekkers, welke in dezelfde varriant voorkomen op de basmodule. Dit kan bijna niet fout gaan!

Geluidsindruk mp3's: De muziek komt in mijn oren mooi zuiver over, niks overstemt elkaar. Het enige nadeel dat ik hier kon bespeuren was dat de basmodule op een iets zwaardere stand een beetje begint te brommen. Voor muziek is deze set zeker een aanrader!

Geluidsindruk games: Aangezien ik op het moment van kopen verslaafd was aan Battlefield 1942 heb ik deze maar als referentie genomen. Het geluid kwam nu echt uit alle richtingen, granaten vliegen van rechter frontspeaker naar de linker rearspeaker! De center speaker doet goed werk tijdens vliegen en niks klinkt metaalachtig of te zwaar van bas.

Negatieve punten: Ook deze zijn aanwezig, de basmodule kan soms te zwaar aanwezig zijn tijdens het afspelen van hardstyle etc. Ook zijn de kabels in mijn ogen net even te kort om mooi in alle hoeken van een kamer uitgestald te worden. En de netjes over de speakers zijn gemakkelijk kapot te krijgen wat natuurlijk zonde is.

Voor de rest kan ik iedereen deze set aanraden!

Michiel

Heb jij ook een Logitech X-530?

Hoop voor je dat je geen plopjes krijgt ;)