Logitech X-230 Review

bdalenoord 23 maart 2011, laatste update op 23 maart 2011, 437 views

Logitech X-230

Pluspunten

• Goede subwoofer
  • Heldere klank
  • Mooie vormgeving
  • Simpele installatie

Minpunten

• Licht krakend geluid bij zeer luide hoge tonen

Mid- en hoogweergave Score: 4
Basweergave Score: 5
Film/gameweergave Score: 5
Muziekweergave Score: 5
Deze set heb ik gekozen omdat ik op zoek was naar een goede set voor een mooie prijs.

Eerste indruk
Het setje ziet er mooi uit. Ook voelt het goed aan, de speakers zijn redelijk zwaar evenals de subwoofer, wat in mijn ogen toch altijd een redelijke kwaliteitsstandaard aanduid.

Installatie
De installatie is zeer simpel te noemen, er zijn slechts een aantal kabeltjes die gebruikt moeten worden.

Geluidsweergave
Het geluid komt mooi helder naar voren uit de speakers. Deze zijn in mijn geval links en rechts naast mijn monitor gepositioneerd. Je hoort hier echt het stereo-effect duidelijk optreden. Verder geeft de woofer een mooie diepe bas.

Ik gebruik deze set ook in combinatie met mijn Roland SoundCanvas Pro SC-88 Midi-controller en een Yamaha-keyboard. De hoge tonen welke hieruit voortkomen zijn over het algemeen zeer mooi, ik heb echter enkele keren gemerkt dat bij een hoger volume er een licht gekraak vanuit de speakers hoorbaar was.

Al met al ben ik tevreden met deze set voor de simpelere taken als het luisteren van muziek. Voor het kijken van films en het spelen van games schakel ik liever over naar mijn Lenco MDV-14 of de JBL SCS-140, omdat deze je met surround nog wat meer mee kunnen slepen. Het setje heeft een goede prijs-kwaliteitsverhouding.

• Roland SoundCanvas Pro SC-88
  • Yamaha PSR-320
  • Dell Optiplex GX620 (VLC met hoge kwaliteit bestanden)

Heb jij ook een Logitech X-230?