Specificaties Draadloos Qwerty - Bekijk alle specificaties

Logitech MK250 Cordless Desktop Review

bdalenoord 23 maart 2011, 899 views

Logitech MK250 Cordless Desktop

Pluspunten

• Levensduur batterij
  • Bouwkwaliteit
  • Look-n-Feel
  • Plug and Play installatie
  • Prijs/kwaliteitsverhouding

Minpunten

• Mindere ergonomie

Ik heb sinds oktober 2010 deze set in gebruik.

Ik heb destijds voor deze set gekozen omdat de prijs op dat moment gunstig was. Verder voelde het toetsenbord in de winkel goed en solide aan.

Installatie
De installatie is zeer simpel omdat deze set gebruik maakt van de standaard Windows-drivers. Wanneer je de stick in-plugged worden automatisch de benodigde drivers geïnstalleerd, en binnen een halve minuut kun je aan de slag.

Bouwkwaliteit
Het toetsenbord voelt goed aan, evenals de muis. De toetsaanslag voelt naar mijn mening fijn aan. Verder werkt de set zeer goed, de reacties zijn zeer snel te noemen.

Ergonomie
Het gaat in principe om een heel simpele set. Het toetsenbord is niet bijzonder ergonomisch vormgegeven. Ik heb hier verder geen last van. De muis ligt overigens erg lekker in de hand vanwege de wat bredere vorm.

Batterijduur
Zowel de muis als het toetsenbord maken gebruik van een tweetal AA-batterijen. De levensduur van deze batterijen is in vergelijking met mijn oude desktop-set (een simpele TRUST) zeer goed te noemen. Sinds oktober heb ik slechts de batterijen van de muis één maal moeten vervangen. Ik schakel overigens de muis 's nachts altijd uit, het toetsenbord niet.

Ik ben erg te spreken over dit toetsenbord. Logitech staat garant voor een bepaalde kwaliteit en maakt deze ook hier weer waar. Wel kies ik vermoedelijk de volgende keer voor een andere vorm van het toetsenbord, omdat dit toetsenbord volledig recht is en een gebogen toetsenbord fijner aanvoelt.

Al met al een mooie set voor een zeer mooie prijs.

Heb jij ook een Logitech MK250 Cordless Desktop?

Bedankt voor de review.

Maar ik vind hhet ontbreken van de Capslock en Numlock indicators op het Toetsenbord zelf een zeer groot gemis.

Nu zijn er wel op de Logitech site widgets te vinden, maar die werken bij mij niet. :(

Maar als dit werkt, moet je wel al reeds zijn aangemeld. Hoe ga je zien op het inlogscherm of je Capslock aan of uit staat.

Mooi toetsenbord voor een mooie prijs, maar dus een groot minpunt.
Ik heb deze set gister aan geschaft;

in windows lijkt hij het prima te doen, het bereik haal ik ook daadwerkelijk tot zelfs in een andere kamer..

maar ik krijgt lagg wanneer ik aan het gamen ben, blijkbaar merk ik de lagg in windows dus amper maar is het bij gamen gewoon niet te doen.

De muis beweegt dan niet als ik bijvoorbeeld naar rechts ga, en blijft dus stil..
echter wanneer de muis weer bereik heeft, voert hij mijn beweging als nog uit!

erg vervelend dus..

( en nu mijn pc kan cod aan en stoort niet wanneer ik mijn bedrade set aansluit..)

ik ga er dus maar weer mee terug naar de winkel
heb deze set zelf ook, ben er wel over te spreken. Wat je zij over de batterijduur, daar kan ik niet helemaal mee eens zijn. Hij doet het in
derdaad langer dan oudere draadloze sets maar heb de batterij in de muis al meerdere malen moeten vervangen in een paar maanden tijd terwijl ik hem 's nachts ook altijd uit zet. Verder vind ik zelf de usb ontvanger een beetje groot voorin mijn pc, als ik hem achterin stop heb ik al snel last van een beperkt bereik.

Verder vind ik de set ideaal voor computeren op de bank, kijkend naar mijn lcd tv :)