Specificaties 17" (1440x900), 120GB - Bekijk alle specificaties

Fujitsu Siemens Amilo Xa 2528 Review

RobinDiekmann 23 maart 2011, laatste update op 24 maart 2011, 553 views

Fujitsu Siemens Amilo Xa 2528

Pluspunten

• Snelheid is prima, zolang je niet te veel er mee doet.
  • Scherm is goed, na 2 jaar wel veel dode pixels.
  • Toetsenbord voelt lekker aan, tikt lekker.
  • Touchpad is robuust en slijt niet zo snel als bij andere laptops.
  • Geluid, geweldige kwaliteit.

Minpunten

• Warmte, CPU en GPU worden regelmatig 85 graden. Als ik dit beveilig (shutdown bij 80 graden) dan valt de laptop elke 5 minuten in storing.
  • Geluidsproductie is niet normaal.
  • Het potmetertje voor het afspeelgeluid is gewoonweg slecht. Als je er aan draait, doet hij niks, tot een bepaald punt, waarna hij ineens hard staat. Heeft gewoon geen tussenweg. Of uit, of net te hard, of voluit.

Deze laptop heb ik in 2008 gekregen, van mijn opleiding. Iedereen van de groep kreeg dezelfde, waarvan de mijne hedendaags de enige is die nog leeft (van de 20..).

De geluiden die de ventilator maakt zijn bizar, alsof je met een radiografisch helikoptertje aan het spelen bent. Ook wordt het erg warm.Hij is bij mij een keer zo warm geworden, dat een een gesoldeerde chip was losgesmolten, samen met een koperen koelplaat.

Het OS wat erop kwam, Vista, liep na enkele dagen in de soep. Heb uiteindelijk Windows 7 erop gezet zodra het uitkwam. Drivers vinden was even knutselen en zoeken, maar uiteindelijk bijna alles werkend gekregen.

Al met al, niet kopen. Het is zowieso een verouderde laptop, maar mocht je hem ooit tweedehands tegenkomen, zelfs als je geld toe krijgt, niet doen.

Heb jij ook een Fujitsu Siemens Amilo Xa 2528?