Samsung Syncmaster 225BW Zilver Review

Sjohnnie83 15 december 2006, laatste update op 8 januari 2009, 582 views

Samsung Syncmaster 225BW Zilver

Pluspunten

• Geweldig en veel beeld
  • Geen dode pixels (nu 3 maanden in gebruik)
  • Lage prijs

Minpunten

• standaard kleur instelling

Ik heb deze monitor in september voor $369 gekocht in de VS. Bij het installeren was het enige wat veel tijd koste het goed krijgen van de kleur instellingen, standaard vond ik het veel te flets. Uiteindelijk lukte het prima met het meegeleverde "Natural color". Ik heb eerder met een Syncmaster 192N gewerkt wat ook een prima monitor was (19" 1024*1280) De 1680:1050 van deze monitor is echt geweldig als je veel vensters open hebt staan, bv voor programmeer werk.
Ik koos voor deze monitor omdat ik geen behoefte heb aan ingebouwde USB hub, Speakers etc, daar betaal je alleen maar goed voor en de kwaliteit is 9 v/d 10 keer ondergeschikt aan hetgene wat je voor de meerprijs had kunnen kopen.
Ik zag in ander reviews dat er geklaagd werd over de voet die onstabiel zou zijn. Dit vind ik juist een van de plus punten: voor zo'n gewicht is de voet heel stabiel doch klein. Daarnaast is het draaiplateau in de voet makkelijk als je iemand naast je iets wilt laten zien.

Heb jij ook een Samsung Syncmaster 225BW Zilver?

Ook ik heb sinds een maand deze monitor, ben er erg tevreden over. Backlight bleeding is wel aanwezig bij een volkomen zwarte achtergrond, maar aangezien ik niet zo vaak naar een zwarte achtergrond zit te staren valt het al met al reuze mee. Ik heb er 399 euro voor betaald op de HCC dagen bij MyCom, het is nu wel een stuk goedkoper geloof ik.

Wat ik me afvraag, jou monitor komt uit de VS, hoe zit het met garantie, krijg je wereldwijde garantie van Samsung?

En heb je trouwens invoerrechten moeten betalen?
Ik woon in de VS :)

Wat betreft bleebing is er wel wat aanwezig als je hele scherm zwart is, maar dit is zo minimaal dat het bij gebruik absoluut niet opvalt. Ik had bv op m'n werk een Dell Inspiron 510m laptop met SXGA+ (1600*1200) scherm, uiterraard voorgeinstalleerd door Dell. Toen ik de achtergrond van Dell - welke veel onregelmatigheden bevatte - wisselde voor een monogroom donkerblauw, kon je echt zien dat het scherm vooral in de hoeken erom lekte. Ik teste dit zojuist met dit scherm en zwart als achtergrond en ik zie geen lekkage.

groet DJ