Specificaties Socket 939 met ULi M1695 chipset - Bekijk alle specificaties

ASRock 939Dual-SATA2 Review

yori1989 14 december 2006, laatste update op 14 december 2006, 871 views

ASRock 939Dual-SATA2

Pluspunten

• Overlock potentie
  • Fanless
  • rg uitgebreid
  • Layout ook prima in-orde
  • Stabiele overclocker
  • (speciaal apart) [/b]De prijs[/b]

Minpunten

• Sata connectors zitten niet heel erg vast.. raken snel los.
  • Floppy connector zit erg in het midden. ICM agp kaart met custom cooling.. moet je geluidskaart wle op de onderste. zo kan je moeilijk bij de Floppyconnecor vandaar de ''Goed'' voor layout

Layout Score: 4
Hallo,

Ik heb dit bordje gekocht een poos geleden bij Azerty,
Het viel me op dat er nog geen Surveys waren met OC resulataten.

In het begin
Tjah.. Tijdens een dronken bui ben ik maar eens wat gaan bestellen (:'))... ik wist dat er een Asrock DUAL-SATAII op de markt was die ook goed mee kwam. en natuurlijk heerlijk goedkoop

Mijn specs toen:
Standaard 350watt voeding
Athlon64 3500+S939(venice6, daarover later :P)
512 single channel
Asus N6800XT 128mb/Agp8x
Maxtor 160+120GB
Creative X-FI Xtrememusic

Verpakt in een coolermaster Mystique 631(zwart)

Instalatie
Bord uitgepakt.. Boxed koeler erop geheugen erin, graka erin
The usual.. ging allemaal ''gewoon goed''.

Agp kaart erin.. het was meteen booten.. naarwindows(had nog een oude install).
Windows herinstallatie was wel nodig.. liep een beetje stroef ivm Athlon XP->Athlon64.

Stabiliteit
Tjah wat kan ik erover zeggen.. systeempje draait goed.. hl veel uren prime stabiel. Geen temperatuur probleemn.

uitrusting
Tjah.. veel uitbreidingsmogelijkheden.. 'tis gewoon een top-moederbord voor 55 euro.
Enige jammer is dat je de Fan niet can controllen ivm warmte :(.

Dit liep een poosje stabiel, Na upgrade
Het ging toch wat vervelen.. ik wilde meer geweld uit me pc ik heb geupgrade de volgende onderdelen:

- Extra 512DDR400 bankje -> 1024Dualchannel
- 380Watt voeding Coolermaster Extremepower
- Boxed Athlon FXheatpipe koeler
- Zalmanfanmate 2 om toch de koeler te regelen.

Overclock
Ik heb standaard de goede bios met goede oerclock opties,
Overclocken gaat erg makkelijk het is een heus genot om te overclocken met dit bordje.

Simpel:
-HTT multipiler aanpassen
-Voltage cpu regelen
-Multipiler cpu regelen
dat maakt het overclocken zeker een stuk makkelijker.

Ik heb eerst een tijdje save gedraaid op 2,75Ghz, dit waren Snelle settings, ik wist dat er meer Potentie inzat.(dit allen op 1.4V)

een tijdje later

Jah, ik dacht laat ik toch maar eens het maximale uit de CPU halen met dit bordje:
Vcore @ 1.4V
Htt multipiler op 4x gezet
geheugen divider op 166MHZ (2.5Cas)
CPU freq @ 11x255

Dit alles liep superstabiel _O_ ik liep rustig een paar dagen Primestabiel.
Ik heb vergelijkingsmateriaal gezocht.. ik zag alleen maar mensen @ 2800mhz @ 1.55 volt.. dan vind ik dit heel erg netjes bij 1.4volt.

Overclocken gaat echt makkelijk.. dit bordje is een aanrader voor iedereen.

Wr een upgrade
Mijn oude hardeschijf rensoneerde gewoon teveel.
Dit was een mooi excuus om een nieuwe schijf te halen, aangezien ik tch al Sata wou, ik ben meteen overgestapt op SataII. Nu draai ik op WD caviar 16SE 250GB/SataII

En..Tjah....Ik moest gewoon meer grafisch geweld hebben, toen heb ik een 2ehands XFX geforce 7800GT gekocht.

Ik had wat problemen.. voor een een of andere reden wou hij windows niet in.. naar veel testen en knooien heb ik 1 geheugenbankje gemolt.. nu zit ik met 768Ram.

Ik dacht dat het aan de voeding lag, ik kreeg hem gewoon niet aan de praat.

toen heb ik een goedkope X1300LE gescoort dee erin. --> Boot --> Plop Windows.

Toen maar alles geremoved van software..

Uitgezet en.... BAM hij was er weer.. nu welliswaar met de geforce 7800GT.

Omschakeling van PCI-E -> AGP was gewoon echt Vlekkeloos.. AGP eruit PCI-E erin.. en Beeld !,,, een ENORM PLUSPUNT(xxl letters:P)

Alles loopt nu stabiel..helaas kan me CPU niet verder ivm sucky geheugen ATM :P.

OC Resultaat met A64 Venice- E6 3500+:

2800MHZ @ 255HTT/4xdivider(1020htt)/ OP 1.4Volt

Heb jij ook een ASRock 939Dual-SATA2?

Wat betreft je beoordeling voor de featureset, het enige wat je schijnbaar mist aan het moederbord is de mogelijkheid om de fan speed te regelen.

Verder zit er zowel PCI-e als AGP op, lijkt me toch niet echt een slechte featureset.
Dat klopt, ik heb het ook aangepast. :)
Gebrek aan g-bit lan, firewire & fan control is wel wat minder. Ook 3x S-ata is weinig (2x S-ATA 150 en 1x S-ATA 300). En uitbreiden van de featureset is beperkt door layout/2x PCI

Daarintegen is PCI-e & AGP, AM2 upgrade slot & degelijke overclockbaarheid een plus. Helaas maar 0,05v extra mogelijk voor de CPU, maar das hier geen probleem.

Een 5 zou ik em niet geven.

Edit: voor 55 euro krijg je geen beter board voor AMD! Niet negatief dus :)
Dual-VSTA bordje heeft wel deze fancontroller ;) En dit is eigenlijk gewoon een revisie van dit bordje.. Ik gebruik het bordje al ruim een jaar en ben er zeer tevreden mee!
Bij mijn board Asrock 939Dual-SATA2 zijn 6 condensators bol.
ik moet er dus 6 repareren.
of een nieuw kopen of tweede hands scoren.