OCZ Vertex 2E SATA II 2.5" SSD 60GB Review

dnbo 23 november 2011, laatste update op 3 oktober 2012, 644 views

OCZ Vertex 2E SATA II 2.5" SSD 60GB

Pluspunten

• Snel
  • Geen problemen gehad tot het moment waarop hij kapot ging

Minpunten

• Lijkt snel kapot te gaan

Let op! Dit is meer bedoelt als het delen van mijn ervaring, ik weet dat dit geen uitgebreide review is. Daarvoor heb ik deze beoordeling ook niet geschreven.

In november 2010 deze SSD aangeschaft en altijd met veel plezier en zonder problemen gebruikt. De SSD is snel en was een hele nieuwe ervaring na het altijd gebruiken van een gewone HDD.

Echter kreeg ik vanaf vorige week ineens problemen met mijn pc en Windows wilde niet meer starten. Reinstall was het enigste wat nog hielp en hierna leek het probleem opgelost. De volgende dag kon ik weer niet in Windows komen..... Toen ik in de BIOS keek kon hij opeens mijn SSD niet meer vinden en ook in een andere pc werkte de SSD niet meer. Best wel jammer dat hij na een jaar gebruik er al mee ophoudt.

Heb jij ook een OCZ Vertex 2E SATA II 2.5" SSD 60GB?

Misschien was in dit geval een simpele product review zonder tekst een betere optie geweest.

Dit is eigenlijk geen review, zoals je zelf ook al opmerkt. Als je gewoon een beoordeling invult met 1 ster dan begrijpt iedereen het wel.

Mijn enige vraag is: waarom zou je 2 sterren geven voor een onbetrouwbaar product?
Ik had een simpele review tot vandaag staan. Met een mooie 5 sterren bij betrouwbaarheid. Het product in het algemeen vind ik gewoon nog goed, alleen wanneer een SSD na 1 jaar kapot is vind ik niet dat je kan zeggen dat het betrouwbaar is. Zolang hij werkt is hij super, de vraag is alleen hoe lang blijft hij werken.
Ah je tekst is dan een welkome aanvulling. Bedankt daarvoor. Overigens vind ik een dermate onbetrouwbaar product (Vertex 2 SSDs vallen uit bij bosjes) zeker niet meer dan 1 ster waard.

[Reactie gewijzigd door Philflow op 23 november 2011 15:49]

Dat is lariekoek natuurlijk; ik draai immers al, met 2 exemplaren Vertex 120 GB in RAID 0, meer dan een jaar zonder problemen.

En het enige 'probleem' wat ik ermee ondervonden heb, is dat het upgraden van firmware nogal omslachtig is in mijn situatie.

Maar voor de rest geen enkel probleem ondervonden tot dusver.
Ten eerste lees de eerste regel bij de "review". Ten tweede ik heb hem een jaar geleden gekocht en toen was nog niet bekend dat er zoveel problemen waren. Mijn broer heeft dezelfde SSD en die doet het nog steeds zonder problemen. Ten derde, heb je niets beters te doen dan dit soort irritante niets toevoegende reacties te plaatsen?
Ja want dat voegt ook echt iets toe? Als ik hiervoor een topic open is er niets te bespreken en wordt hij gesloten en als je gewoon een post plaatst in een algemeen topic is deze informatie voor toekomstige kopers die hier rekening mee moeten houden praktisch onvindbaar. Handig....