Asus P8H67-M Pro v3.0 Review

jup99 21 maart 2011, laatste update op 21 maart 2011, 2.603 views

Asus P8H67-M Pro v3.0

Pluspunten

• Compleet geleverd.
  • Voorzien van alle aansluitingen die je tegenwoordig nodig hebt.

Minpunten

• geen

Layout Score: 5
Moederbord wordt zeer compleet geleverd. De bijgeleverde drivers en software zijn makkelijk te installeren en erg makkelijk in gebruik.

Aansluitingen
De aansluitingen zijn overzichtelijk en makkelijk bereikbaar. Er is voldoende ruimte tussen de belangrijkste (warmte genererende) componenten om te zorgen voor een goede koeling en airflow.

Overclocking
Ondanks dat de overclocking capaciteiten van de H67 chipset volgens de specificaties beperkt zouden zijn, lukt het met de meegeleverde software toch aardig om het meeste uit de aangesloten componenten te halen.
De OC functie van Asus werkt prima en krijgt het voor elkaar om een I5-2400 moeiteloos 10% sneller te klokken.

Inhoud doos:
Asus P8H67-M Pro V3.0
1 x I/O Shield
1 x UltraDMA 133/100/66 kabel
2 x SATA 6.0Gb/s kabel
Cd (drivers & Software incl. 60 dagen trial van Norton antivirus)
Handleiding

Dit moederbord heeft een prima prijs/kwaliteit verhouding en is dus zeker aan te raden.

Heb jij ook een Asus P8H67-M Pro v3.0?

Hallo jup99,

Bedankt voor je review.

Wordt bij jou de H67 chip ook zo warm?
Het koelvlak van de H67 is bij mij te warm om beet te houden.

Ik ben van plan om de spanning lager te gaan zetten, 0.900 V of nog iets lager.
Omdat jup99 niet reageert, schrijf ik nog even wat ik deed:

Het voltage van de H67 (PCH) heb ik vast op 0,900 V gezet.
De EPU staat op maximaal stroombesparing.
Ik heb de luchtstroom verbeterd, zodat er meer lucht van de voorkant komt die over de harde schijf en de H67 gaat.

De H67 wordt nu warm, maar niet zo heet meer. Probleem opgelost.
Bedankt voor deze informatie, ik ga dit bordje vrijwel zeker ook aanschaffen en het is handig om hier rekening mee te gaan houden!
Beetje kort. Vergelijking met een vorig moederbord was leuk geweest.
Foto's maken het geheel ook wat leuker om naar te kijken :)
Hopelijk wordt deze review geupdate! Zou heel interessant kunnen zijn