Canon Pixma MX870 Review

HansKeesom 28 maart 2011, 1.237 views

Canon Pixma MX870

Pluspunten

• Zowel doorvoerscanner als flatbedscanner.
  • Kan meerdere soorten geheugenkaartjes aan, SD, compactflash en ik dacht ook MS.

Minpunten

• Dubbelzijdig scannen gaat in twee bewegingen en dat duurt wat langer dan in één keer beide zijden scannen, hetgeen ik had verwacht.
  • Bij scannen moet papier niet teveel kreukels hebben en liefst A4. Als gekreukeld of ander formaat moet je al snel uitwijken naar fladbed scannen.
  • Kleurenfoto's zijn gevoelig voor vingerafdrukken, goed laten drogen dus.

Scansnelheid Score: 3
Scankwaliteit Score: 4
Afdruksnelheid Score: 4
Afdrukkwaliteit Score: 4
Drivers en stabiliteit Score: 5
Dit is geen echte review, meer een verslag van mijn ervaringen met dit apparaat. Voor specifieke vragen kan je me mailen.

In één zin
Alles in één die ook echt alles aan boord heeft voor redelijk prijs. Voor thuis en kleine kantoren prima keuze

Achtergrond
Omdat m'n oude HP officejet v40 steeds meer problemen kreeg en omdat ik graag dubbelzijdig wilde scannen op zoek gegaan naar een nieuwe ALL-in-one. Dubbelzijdig scannen was de belangrijkste eis. Dubbelzijdig printen minder van belang.

Ervaring tot nu toe
Je kan er van alles mee zonder dat je veel moeite hoeft te doen om het voor mekaar te krijgen.
Installatie was eenvoudig, alleen het plaatsen van de catridges verlangde een enkele blik in handleiding.

Is draadloos in netwerk op te nemen en daardoor op elke plek te plaatsen waar stroom is. Draadloos zal wat minder snel zijn, zeker bij zware scanjobs maar omdat de snelheid nog steeds prima is heb ik bedraad niet eens uitgeprobeerd.

Netwerkfunctionaliteit (draad en draadloos) maakt het eenvoudig om van diverse computers te printen. Zelfs het scannen kan naar diverse computers, computers verschijnen in display van mx 879 zodat kan worden gekozen.

Er zit een automatische document feeder op maar je kunt ook via de glasplaat scannen. Een stapel a4-tjes gaat er vlot doorheen maar een illustratie uit een boek kan dus ook. Niet iedere all-in-one heeft dat, zeker niet de goedkopere.

Toepassing
Voor thuis is dit een zeer compleet apparaat dat qua uiterlijk goed past in een thuiskantoor/werkplek. Je hebt in één keer heel veel functies geregeld.
Zelfs voor een klein kantoor kan dit een prima oplossing zijn, maar dan vooral vanwege de scanfunctie en het kunnen printen in kleur.
Als er veel wordt geprint kan ik me voorstellen dat je uiteriendelijk een losse laserprinter (ernaast) wil al was het maar vanwege de kosten per pagina.
Om te beginnen is de mx 870 een prima begin.
Die kosten per pagina heb ik niet bekeken, ik print slecht een enkele keer thuis.

Uiterlijk
Best een mooi apparaat, is aan de grote kant maar dat geeft het gelijk ook weer een profi-look. Het hele apparaat komt toch al over als of voor een kantoor bedoeld en niet als een goedkoop printertje.

Heb jij ook een Canon Pixma MX870?