Logitech Squeezebox Radio Zwart Review

Veritas 20 maart 2011, laatste update op 11 oktober 2011, 1.495 views

Logitech Squeezebox Radio Zwart

Pluspunten

• Makkelijke installatie
  • Design
  • Goed geluid
  • Wi-Fi mogelijkheden werken perfect
  • Eenvoudig MP3's vanaf computer te delen

Minpunten

• Het scrollen door een muzieklijst kan soms nogal wat tijd in beslag nemen
  • Booten van apparaat na verwisselen plek duurt lang (1min)

Geluidskwaliteit Score: 5
Ik was op zoek naar een betaalbaar setje waarmee ik zowel Wi-Fi radio mee kon ontvangen als mijn MP3's van de computer af kon streamen. Ik vond deze in de Logitech Squeezebox radio.

Featureset
De Squeezebox radio is de meest uitgeklede versie van de reeks en is daardoor in zijn functies beperkt. Er zit een headphone out op en een aux in. Verder wordt er keurig een 3,5mm jack naar 3,5mm jack bijgeleverd. De enige reden waarom ik de feautureset 3 sterren geef en niet meer is omdat er voor 50,-- extra een accupakket en afstandbediening moet worden bijgekocht. Dat vind ik nogal duur voor een apparaat net boven de honderd euro, en zeker omdat er bij de concurrentie apparaten zijn waarbij dit wordt bijgeleverd.

Geluidskwaliteit
Het is een monospeaker maar het geluid dat er uit komt is prima. Er zit ook genoeg vermogen in om hem wat harder te zetten. Zowel radio en MP3 klinken uitstekend. Ik denk dat je in deze prijsklasse geen betere monospeaker kunt vinden.

Gebruiksgemak
Na de eerste keer aanzetten moet je even door de gebruikelijke menu's heenscrollen, een account aanmaken, wifikey invoeren en dergelijke, maar daarna ben je meteen ready-to-go.
De interface is duidelijk en door middel van de draaiknop eenvoudig te bedienen. Je scrollt eenvoudig door de menu's heen. Het enige nadeel is wel als je een enorme lijst MP3's hebt je wel een flinke tijd aan het scrollen bent voordat je bij het juiste nummer bent. Ik heb nog geen slimmere zoekfunctie kunnen ontdekken.

Design en bouwkwaliteit
Het is een robuust apparaatje. Er zit een handgreep op als je hem wil verplaatsen. Het design vind ik ook mooi, maar dat is natuurlijk persoonlijk. Ik ben er in ieder geval zeer tevreden over.

Ik vind de prijs die ik ervoor betaald heb een goede prijs, let wel: ik zou er geen 179,-- voor betalen. Dat vind ik echt enorm overpriced, maar voor zo rond de 120 euro vind ik het een mooie prijs. Wi-Fi radio's zijn nu eenmaal best duur en met Logitech weet je wel dat je goede kwaliteit hebt en geen prijsvechter.

De Squeezebox radio voldoet volledig aan datgene wat ik er van verwachtte. Ook omdat ik al meerdere reviews en dergelijke had doorgelezen ben ik niet teleurgesteld. Ik geef het apparaat dan ook een dikke voldoende.

Heb jij ook een Logitech Squeezebox Radio Zwart?