Specificaties 1,5" display, met geheugenslot - Bekijk alle specificaties

LG GB115 Zwart Review

Xudonax 19 maart 2011, 178 views

LG GB115 Zwart

Pluspunten

• Ontvangst
  • Gesprekskwaliteit
  • Algemene geluidskwaliteit (zowel via speaker als headset)

Minpunten

• Enkel 2G ontvangst
  • Geen mogelijkheid tot installeren extra applicaties

Als je, net als ik, zoekt naar een simpel toestel voor vakanties en dergelijke naast een bestaande smartphone dan is dit zeker een aanrader. Dit toestel doet volgens de fabrikant 440 uur standby doen op een accu. Voorlopig lijkt dit te lukken, 48 uur na het opladen heb ik nog alle streepjes in de batterijmeter staan. Wat misschien als nadeel te noemen is is het feit dat er geen extra programma's te installeren zijn, dit betekend dat je enkel het standaard Sudoku kunt doen als spelletje.

Ik gebruik deze telefoon in combinatie met een Ben pre-paid SIM kaart. Hiermee zit ik op het T-Mobile netwerk. De kwaliteit van de gesprekken is goed te noemen, en omdat dit ding enkel 2G doet (900 en 1800MHz) heb ik overal bereik. Twee punten waar ik met mijn Nokia N900 vaak een wegvallende verbinding heb, de treintunnel bij Abcoude op het traject Utrecht-Amsterdam en de tunnels bij station Utrecht Centraal, blijft dit ding gewoon doorbellen.

Een paar leuke extra's:
  • FM radio
  • MP3 speler (max. 5 nummers na elkaar)
Beide geven erg goed geluid, zowel uit de standaard speaker als de meegeleverde headset. Het is vervelend dat je niet meer MP3 nummers achter elkaar kunt spelen, maar het is dan ook geen MP3 speler.

Verder is er weinig over dit toestel te zeggen, je kunt ermee bellen en SMSen. Wat kun je nog meer verwachten van een super simpel toestel als dit?

Heb jij ook een LG GB115 Zwart?