Specificaties GF 7600 GS, 256MB DDR2 - Bekijk alle specificaties

XFX GeForce 7600 GS 256MB DDR2 Review

Maarten-NForce 25 mei 2007, laatste update op 25 mei 2007, 2.958 views

XFX GeForce 7600 GS 256MB DDR2

Pluspunten

• Goede Prijs/kwaliteit verhouding
  • Passief gekoeld
  • Goed te overclocken
  • Goede beeldkwaliteit
  • Goed te modden

Minpunten

• Slechte Futureset(hoewel het mij daar eigenlijk niet om gaat)

Drivers en compatibiliteit Score: 3
-Featureset
Dit was het enigste waar ik niet zo tevreden over was, het enigste wat er bij de doos bij wordt gelever is de kaart zelf, een VGA/DVI connector, en een Driver CD. En dat komt in mijn ogen als "Daar kan wel wat meer meuk bij". Ik gooi het denk ik toch wel in mijn kast, maar daar gaat het niet om :P

-Prestaties
Voor dit geld heeft de 7600GS hele goede prestaties, zeker met het overklokken erbij, want nou heb ik voor 98 euro bijna 5000 3DMarks 05, en dat vind ik toch nogal voor zo'n kaartje. En zoals gezegt is deze kaart ook zeer goed over te klokken.

-Overklokbaarheid
Dit beestje kan overklokken, daar wordt je blij van!
Ik heb de kaart standaard gekregen met kloks op 400 voor de core en 700 voor het geheugen
Zonder voltmod heb ik hem tot 505/912 3dmark 05 stabiel gekregen, hij draait 500/450 24/7 stabiel.
Ik ben nou bezig met het voorbereiden van een voltmod, als dat gedaan is, zet hier de resultaten wel neer

3D Mark 05
400/700 mhz3737 3D Marks
505/9124718 3D Marks

Het enigste minpuntje is dat ik met NiBiTor de voltages niet aan kan passen, en hierdoor een hardwarematige voltmod moet doen

-Beeldkwaliteit
Het beeld ziet er heel helder uit, wat natuurlijk heel erg belangerijk is, hierover heb ik niet veel te zeggen, omdat ik er zeer tevreden over ben.
Maar dit zal wel bij iedereen verschillen, omdat het natuurlijk ook aan je monitor ligt.

-modding

Ik heb een Zalman ZM-F2 op de kaart gedraaid(op het koelblok zelf,met scroefjes)en hierdoor is hij weer een heel stuk koeler geworden. Je kan er ook een fan met ledjes op plaatsen. Maar het rare vind ik de 2 pins fan aansluiting op de kaart. Als je je fan vervangt ben je je garantie kwijt, maar je wordt wel gemotiveerd doordat eze er een fan aansluiting op maken.( die ik overigens niet kon gebruiken, omdat mijn case-fan 3 pins is)

-Driver- ondersteuning en compatibilitei

Er zijn niet veel drivers voor te vinden, dat vind ik weer jammer, ook als je een mailtje stuurt met vragen over bios versies naar XFX krijg je niets terug.
Maar er staat wel een driver op de CD.

-Warmte- en geluidsproductie

Tja, hij is passief gekoeld, dus ik hoor hem standaard natuurlijk niet.
De temps van de gpu-kern in NVidia control panel zijn:

airflow? 92MM koeler?idleload
janee4352
neenee5869
neeja3342

De temps zijn gemeten met een snelheid van 500/900
tegen over 400/700 standaard

-prijs

Zeer goede prijs/kwaliteit verhouding, hierover valt denk ik niet erg veel uit te leggen. Met het overklokken erbij zit ik 3dmark 05 scores van 4800

Update 7 Maart 2007:

Na een vcore mod en een vmem mod draait hij stabiel op 668/914, Dit betekent 6067 3D Marks in 3D Mark 05 :)

EDIT: Ik kan niet reageren, omdat er al langer dan 3 weken niet is gereageerd op de survey, maar deze score 6067 3D Marks is wel gehaald met lod

BTW: De kaart is deze week doodgegaan, maarja, ik vrees dat er geen garantie inzit voor mij :P Dus gelijk de kast ingegaan.

Over het algemeen ben ik dus tevreden met deze kaart :)

Heb jij ook een XFX GeForce 7600 GS 256MB DDR2?

6K vind ik toch wel aardig wat, zelf heb ik een -fabriek occed- 7900 met een score van 8K in 3dmark05 (wel is waar in vista)... Maar was wel 150 euri. duurder dan deze kaart, lijkt me bijna krom?
Volgens geruchten zou je met vista toch een lager score halen?(theoretisch, ik heb geen idee)
jaa alberts als je goed in de survey kijkt had deze een voltmod, maar is nu de eewige jachtvelden in, teminst zo begrijp ik t uit die survey ;)
dat overclocken naar 500 is gedaan met de active koeler neem ik aan?
weet je tevallig hoever je kunt komen met de stock koeler? dus passief?
Met een passieve koeling kwam ik even ver, het werd alleen warmer, dat is alles
Erg kort verhaal maar in de grote lijnen kan ik dit alles wel bevestigen. Na het overlijden van me 6600GT had ik niet echt zin weer 200 euro over de balk te gooien en daar bood de 7600GS een mooie uitkomst. Iets boven de honderd euro, koel, en met mijn zalman VF700Cu @5V @500/900 en lagere temps dan me 6600GT. Klasse ding voor zijn prijs.

Wel jammer dat je de featureset afkeurt en er verder geen toelichting bij geeft.
Ik heb mijn survey uitgebreider gemaakt, omdat je misschien toch wel gelijk hebt ;)
Je schrijft dat je de drivers niet kan vinden en dat je er XFX voor gemaild hebt. Waarom gebruik je niet gewoon de Forceware`s welke je van de nVidia site kan downloaden? Werken echt perfect met dit kaartje hoor!
@ErikE-

Ik zei drivers, maar eigenlijk bedoelde ik de bios ;)

Excuses, ik zal het wel even veranderen.