Lenco MDV-14 Review

bdalenoord 18 maart 2011, laatste update op 18 maart 2011, 726 views

Lenco MDV-14

Pluspunten

• Goede prijs/kwaliteitsverhouding, helder geluid, mooie bas, veel aansluitmogelijkheden

Minpunten

• Mindere kwaliteit onderdelen, soms underpowered

Geluidskwaliteit Score: 3
Ik heb deze set nu al een hele tijd in gebruik, vond het wel tijd voor een review :D

Ik gebruik de set veel in combinatie met mijn PS3 op mijn slaapkamer. De originele set is bij mij redelijk kort in gebruik geweest. Daarna ben ik met andere speakers uit gaan breiden.

Geluid
Het geluid wat deze set voortbrengt is naar mijn mening zeer goed voor de prijs van de set. De meegeleverde speakers zijn strak vormgegeven. Het zijn zware speakers waarvan het vermogen niet al te hoog is. Omdat het hoge-druk-speakers zijn zit er toch een heel helder geluid in.

Het is een 2.1-set. De verdeling van het geluid in combinatie met mijn PS3 is zeer mooi, ik heb nooit echt gebaald van geluidskwaliteit.

De subwoofer welke met het systeem is meegeleverd geeft een krachtige bas, maar niet zo sterk als ik soms zou willen. Ik heb daarom na verloop van tijd een extra woofer aangesloten, het basniveau is daardoor flink verbeterd, dit komt ook omdat de bas nu meer door de kamer verspreid wordt.

Ik heb er na verloop van tijd ook een tweetal extra speakers aangesloten, om het geluid wat verder in mijn kamer te verspreiden. Door deze twee speakers komen alle geluiden nog beter en helderder over.

Vormgeving
De vormgeving van het apparaat vind ik netjes, het ziet er modern uit. Wel vind ik de sterke blauwe led van de power-indicator soms wat storend, vooral wanneer ik in een donkere kamer speel. Deze led is namelijk zo sterk dat je aandacht hierdoor afgeleid wordt.

De afstandsbediening van het apparaat is duidelijk. De kwaliteit hiervan laat ietwat te wensen over. Zo verdween na een maand de verf al. Hierdoor is de afstandsbediening nu wit.

Kwaliteit
De bouwkwaliteit van het apparaat is goed, de speakers zijn stevig en voelen goed aan. Verder is het apparaat zelf degelijk. De afstandsbediening lijkt niet helemaal bij de set te passen. Deze heeft namelijk redelijk veel speling, als je wat harder op de toetsen drukt voel je de twee helften apart bewegen.

Beeld
Ik heb het apparaat zelden als DVD-speler gebruikt. Daarom kan ik over het beeld niet oordelen.

Aansluitmogelijkheden
Het apparaat heeft op zich een groot aantal aansluitmogelijkheden. Wel vind ik het jammer dat er geen USB-ingang is ingebouwd, waar dit bij de duurdere sets toch vaak wel zo is.

Ik zou de set niet voor in een grotere ruimte gebruiken, hier is het verstandig om toch voor een duurdere set te kiezen. Voor een slaapkamer of bijvoorbeeld achter een PC is het wel een aanrader.

Hoewel de kwaliteit her en der wat te wensen over laat, wat niet gek is voor een product uit deze prijscategorie, mag dat zeker niet de reden zijn om het product te laten staan

Heb jij ook een Lenco MDV-14?