Acer AL1951As Review

Rubix 16 mei 2007, laatste update op 16 mei 2007, 498 views

Acer AL1951As

Pluspunten

• De kleuren en helderheid (4 backlight lampen) zijn zeer goed.
  • Door de Crystabrite-techniek is het beeld heel scherp.
  • Het scherm ziet er ook erg stoer uit.
  • Kan aan de wand gemonteerd worden.

Minpunten

• De resolutie is wat laag voor 19", 1280x1024.

Ik gebruik dit scherm voor mijn Apple systeem. Ik heb een VAIO laptop met X-Black scherm en ben daardoor kwaliteit in beeld gewend. Voor de Apple bleef ik lang op CRT hangen, omdat LCD-schermen met vergelijkbare kleurdiepte en contrast/helderheid erg kostbaar zijn. Tot ik dit scherm van Acer tegenkwam.

Tussen de wand van LCD-schermen in de winkel sprong het er al uit, en nu ik het heb geplaatst en het voor het eerst sinds de CRT zie, heeft het zelfs betere kleuren en beeldkwaliteit dan de CRT.

Het exemplaar dat ik heb gekocht heeft (gelukkig) geen dode pixels, wat ik heb geconstateerd na alle primaire kleuren en puur zwart en wit op volledig scherm weer te geven.

Alles bij elkaar ben ik zeer tevreden over dit scherm, het enige nadeel is dat de maximale resolutie wat laag is, wat in de knel kan komen met ontwerpwerkzaamheden.

Heb jij ook een Acer AL1951As?

Als je zo op kwaliteit let en veel met ontwerpdingen bezig bent, waarom heb je dan geen PVA paneel genomen?

En 1280x1024 is dé standaard resolutie voor 17" en 19" schermen. Er zijn wel enkele 19"schermen met 1400x1050, maar die zijn zwaar in de minderheid vergeleken met 1280x1024. Wilde je meer, dan had je voor 20" moeten gaan, want dan is de meest voorkomende resolutie 1600x1200.