Logitech MX Vertical Review
Vanwege RSI klachten deze muis gekocht, maar dit is de laatste keer dat ik een Logitech muis koop. Bij aanschaf voelt de muis als een premium product aan, maar na 2 jaar gebruik is de muis zo goed als onbruikbaar. Door goedkope microswitches werken de muisknoppen niet meer goed (alleen met kracht klikken) en de rubberachtige coating gaat er al na een paar maanden af op de plek van je duim. Het plastic brokkelt af en de muis is niet meer schoon te krijgen, voelt ranzig aan. Dit is een fraai voorbeeld van planned obsolescence.
Pluspunten
Ergonomisch, vorm helpt goed tegen RSI klachten Goede batterijduur Oplaadbaar met USB-C
Minpunten
Goedkope microswitches na 2 jaar stuk Rubberachtige coating na 1 jaar gaar Planned obsolescense
Eindoordeel
Voor de echte Tweaker, in deze youtube video wordt heel diep ingegaan op het probleem met de microswitches in de muisknoppen van Logitech.
Beoordeel deze review: