Microsoft Habu Review

mvds 12 december 2006, 1.303 views

Microsoft Habu

Pluspunten

• Vorm
  • Precisie
  • Prettig in de hand

Minpunten

• Drivers, die zijn ECHT verschrikkelijk

Algemeen
Ik was al een tijdje op zoek naar een goede game muis en na de G5 geprobeerd te hebben welke niet beviel vanwege de vreemde plaatsing van de knoppen kwam ik bij de Habu uit.

Drivers
Ik had al gelezen dat de drivers een probleem konden worden en inderdaad. De versie van de CD is 1.0 en na installatie ervan werd mijn muis niet herkend. Erg verwarrend is het al dat in de handleiding staat, eerst muis inpluggen en dan software installeren, en op een sticker om de muis zelf staat het omgekeerde. Ik heb het op alletwee de manieren geprobeerd en bij alletwee had ik hetzelfde probleem. Op de site van Razer staan ook nieuwe drivers maar die helpen niet, ook met die versie word mijn muis niet herkend.

Na vaak verwijderen en herinstalleren zag ie mijn muis net lang genoeg om de firmware te kunnen updaten naar 2.01. Dus ik blij, omdat ik de muis aan de voorkant had ingestoken doordat ik geen zin had om steeds achter mijn PC te moeten kruipen (ik denk dat ik zeker een keer of 20 de drivers opnieuw heb moeten installeren incl dus het verwijderen en inpluggen van de muis) om de muis in te pluggen denk ik, PC uit en de muis na de achterkant verhuizen. Dat was een vergissing. Nu ziet hij dus WEER de muis niet. Ik ben nog steeds op zoek naar een oplossing hiervoor.

Edit
Ik heb gemerkt dat het helpt om alle USB apparaten te verwijderen van de PC. De muis zal dan veel sneller worden gedetecteerd. Ik heb nu de muis eindelijk werkend.

Kwaliteit
De muis voelt heel solide aan, en ook de knoppen voelen goed aan.

Vorm
De muis ligt erg lekker in de hand en werkt ook lekker. Helaas is het snoer wat aan de stugge kant wat tijdens games nog wel eens kan tegenwerken.

Precisie
Ik heb niks aan te merken op de pricisie al kan ik dus niet zeggen op welke precisie ie nu precies werkt. Omdat ik de drivers niet goed werkend krijg staat ie dus op zijn default instellingen maar ik weet niet welke dat zijn. Maar gamen gaat nog steeds prima met deze muis. Hij glijd ook erg soepel (op een Func Surface 1030).

Functionaliteit
Tja, ik krijg de drivers niet aan de praat, dus ik heb de score gebaseerd op de specs, en daar is niks mis mee. Vooral de verwisselbare knoppen voor d ezijkant zijn geweldig.

Vormgeving
Tja, de een zijn smaak hoeft de ander zijn smaak niet te zijn, maar ik vind de muis erg mooi. Het licht aan de zijkant is niet TE aanwezig waardoor het erg goed bij me in de smaak valt.

50 Euro voor een muis is wat aan de hoge kant voor veel mensen denk ik, maar voor een muis van deze kwaliteit vind ik het zelf niet teveel.

Normaal was ik een Logitech aanhanger, maar de keuzes die ze gemaakt hebben bij de G serie die konden mijn goedkeuring niet krijgen. Het gemis van een Forward knop en de plaatsing van de knoopen tov de ligging van de hand vond ik niet fijn. Ook had ik steeds de zijwaardse scroll te pakken ipv de middelse knop (dus indrukken). Deze muis bevalt me erg goed, als ik nou ook nog de drivers in orde zou kunnen krijgen dan zou ik helemaal gelukkig zijn.

Heb jij ook een Microsoft Habu?

Goede survey,
Zelf heb ik een razer muis ( copperhead ) en die drivers vind ik wel top.
Zijn die drivers van de Habu net zo als die van razer of komen ze meer van microsoft? :7
Ze hebben zelfs de moeite niet genomen om de naam te wijzigen, overal staat gewoon Razer :)
Driver en firmware updates staan dus op de razersite.
Maar meeste problemen komen door oude drivers van andere muizen en conflicten zie deze link en lees dan ook die inzake microsoft besturingssystemen.
Hoe in registry dit op te lossen.