Specificaties Netwerkschijf met 2TB opslag - Bekijk alle specificaties

WD My Book Live 2TB Review

Rmg 16 maart 2011, 12.704 views

WD My Book Live 2TB

Pluspunten

• Mooi apparaat
  • Nette interface, handleiding en ondersteunende programma's
  • Simpel en intu´tief.
  • SSH simpel aan te zetten, ook leuk voor de wat meer geavanceerde dingen.

Minpunten

• Geen USB, jammer

Features Score: 5
Op ibood kwam de WD MyBook Live langs, (135Ą incl.) en aangezien ik al een tijdje naar een nas opzoek was heb ik besloten deze te kopen.

Het doel van mijn nas is het automatisch downloaden van nieuwsgroepen.

Vandaag binnengekomen dus ge´nstalleerd en gelijk begonnen met een review ;)

Eerste indruk:
Mooi apparaat, voelt degelijk aan, erg jammer dat er geen usb poort op zit (wist ik)
Weinig dingen in de doos:
Een a4tje met instructies (sluit aan op stroom, sluit lan kabel aan gooi cd erin.)
setup cd.
adapter + lan kabel
De WD MyBook zelf

CD erin, setup gestart en hij gaat op zoek de MyBook.
Discovery duurt maar een paar seconden
Maakt gelijk een z: netwerkschijf aan op vista naar de MyBook.
Ideal voor de beginnende gebruiker

2e stap is de WD Quickview te installeren, karige uitleg is schijnbaar om je mybook status uit te vinden en applicaties op de mybook te starten.

Even bekeken, je kan in 1 oogopslag de drive status bekijken (ruimte vrij, temperatuur) en vrij gemakkelijk doorklikken naar logs, instellingen veranderen, drives mappen, alerts bekijken en naar de webinterface ziet er handig uit.

De cd over next steps.
1. open you mybook live
2. backup files
3. setup (users ed.)
4. more.

Ziet er ook weer handig uit, backuppen lijkt out of the box te werken met time machine, windows backup en een WD programma. Weer handig voor de gebruiker die zich niet met ingewikkelde menu’s en instellingen wil bezighouden.

Eigenlijk niet daarvoor gekocht dus door gegaan met webinterface

Webinterface voor de eerste keer openen:

Ziet er naar mijn mening hip uit voor een web interface
Eerste melding die je krijgt is dat er nieuwe firmware uit is. gelijk maar even updaten.
Duurt ~5 a 10 minuten

Even doorheen geklikt, veel opties, ftp, workgroup instellingen, zelfs twonkymedia server is standaard.

SSH Enablen:

Erg makkelijk geen hacks nodig, gewoon naar http://mybooklive/UI/ssh gaan vinkje omzetten en ssh is enabled.

Geen snelheidstest gedaan omdat alle clients op wireless zitten en het eigenlijk alleen een download servertje gaat worden. Downloaden van het web gaat 1MB/s dat is ook wel het maximale wat ik haal met tele2 dus dat valt iig niet tegen.

Heb jij ook een WD My Book Live 2TB?

Leuke en duidelijke review!

Zelf heb ik hem ook bij iBood besteld. Ik moet alleen even wachten tot ik hem heb.
Had hem namelijk bij mijn ouders laten leveren omdat daar altijd wel iemand thuis is.
Dus het is nu nog even een kwestie van kijken wat de mogelijkheden zijn.

Ik las dat je ook via Usenet kon downloaden. Gebruik je dan sabnzb?
Ik ben ook wel benieuwd hoe je van usenet download?

edit: heb het al:
installeer de FeaturePacks Manager