Specificaties Full HD LCD-beamer - Bekijk alle specificaties

Epson EH-TW3200 LW Review

oemga6666 16 maart 2011, laatste update op 11 juni 2011, 3.900 views

Epson EH-TW3200 LW

Pluspunten

• Kleurweergave is erg goed, maar ben vooral verrast door zwartweergave. Ik had een stuk minder verwacht. Het zwart is zwarter dan bij de bioscoop. Lens shift werkt geweldig. Produceerd weinig geluid, vooral in ECO modus.

Minpunten

• Enorm apparaat. De iris maakt een storend geluidje, maar op de normale stand is dit een stuk minder dan de snelle stand. Kan ook uit natuurlijk. Verder produceert ie nogal wat hitte dat rechts naar voren wordt geblazen. Niet fijn om daar straks in de zomer naast te zitten, schat ik zo in.

Contrast / helderheid Score: 5
Sterbeoordelingen zijn gerelateerd aan de prijsklasse.

Geweldig in Cinema modus, ECO stand, met 'Iris' op normaal. Contrast, kleur en geluidsproductie zijn met die settings m.i. optimaal. Voor nog betere kleurweergave komt kleurtemp setting van 7000 beter in de buurt van de beoogde 6500K.

Let goed op dat je geen zwartniveau's crushed of juist grijs maakt, door verkeerde settingscombinatie van je player/projector. Als de player het bereik 16-235 hanteert voor volledig zwart tot volledig wit, dan moet de projector ook als zodanig worden ingesteld (HDMI range op normaal). Als de player 0-255 hanteert (RGB full), dan moet de HDMI range op extended.

Lens shift is erg flexibel. Hoe meer je echter op de buitenkant van de lens (shift) zit, hoe meer chromatische aberraties je krijgt. Niet bepaald zichtbaar bij normale kijkafstand (niet dichterbij dan 2x beeldhoogte). Misschien wel merkbaar bij zwart/wit films: nog niet uitgeprobeerd.

Upscale werkt m.i. vrij goed, maar heb hier geen goed referentiekader voor. 480p is echt merkbaar SD, maar onderscheid in de praktijk tussen de HD varianten 720P en 1080P is lastiger dan ik had verwacht. Wel duidelijk merkbaar bij gelikte animatiefilms.

Niet al te representatieve foto, met daglicht en op een niet bepaald ideale muur geprojecteerd;

Heb jij ook een Epson EH-TW3200 LW?

Hey beknopte review met wat interessante onderwerpen om rekening mee te houden.

Ik ben op dit moment ook op zoek naar een beamert, en de Epson EH-TW3200 vond ik het meest interessant in zijn prijs klasse op basis van LCD beamers.

Is het mogelijk dat je wat hoge resolutie goede foto's maakt van de beamer en beeld in Licht en Donkere omgeving? Ik denk dat dat een mooie toevoeging is aan je review.

Ik hoop dat je wat kunt betekenen voor me en mij over de streep kunt trekken. (ja op youtube zijn ze ook te vinden, maar zou ze graag van jou zien. )

Groetjes
PS. :

Wellicht een interessant artikel om even te lezen wanneer je een keuze moet maken tussen de EH-TW3200 en het duurdere (blijkbaar niet betere) broertje de EH-TW3600.

Heb net de 3200 besteld nav die review. Was hem via google tegen gekomen :) Zeer nuttig.
Jammer dat je niet reageert. Denk dat het een mooie toevoeging is.
Edit: Thanks, de bovenstaande reactie kun je dus beschouwen als niet geschreven :)

Ondertussen heb ik hem zelf ook gehaald.. maakt niet uit wie er deze ruimte in komt lopen, met welk vooroordeel dan ook. Deze beamer is gewoon SUPER scherp.

Zie maar eens een LCD scherm te kopen voor deze prijs.

PS.

Geluid, geen last van op non-eco stand en automatische iris op hoge snelheid.
Warmte, beamer hangt boven het bankstel aan het plafond, niks storend.
Grote, hij is inderdaad groot maar niet storend aan een plafond

(het bovenstaande is natuurlijk subjectief)

Leuke review verder :)

[Reactie gewijzigd door peerke1987 op 8 juli 2011 18:04]