Specificaties 2-bay NAS behuizing - Bekijk alle specificaties

Synology DiskStation DS211J Review

trademark-nl 18 maart 2011, laatste update op 18 maart 2011, 1.334 views

Synology DiskStation DS211J

Pluspunten

• makkelijke setup, zeer gebruiksvriendelijke interface, leuke Apple apps. zuinig en stil

Minpunten

• De prijs is vrij hoog. Je betaald meer voor het OS en software dan voor de hardware.

Kwaliteit voeding Score: 4
Er zijn al 5 goede reviews geschreven over deze fijne NAS.
Ik wilde er graag wat foto's bij doen die je niet zo snel ziet maar voor de echte tweaker best leuk zijn!

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Heb de NAS bijna een week in gebruik nu. Wat een luxe!
Echt alles wat ik nodig heb is softwarematig aanwezig. Back-uppen gaat prima met Data Replicator 3.
Gebruikers en groepen aanmaken en deze de juiste rechten verstrekken is simpel via de webbrowser.
Het kopieeren van bestanden van den pc naar de nas en andersom is snel. Via de bestandsbrower van Synology zelf gaat het een stuk langzaamer. Ik zal binnenkort wat testen uitvoeren.

Als mediaserver werk hij ook perfect ism een PS3 of de IPAD. Je kan gewoon alles snel bekijken via Wifi of het netwerk. Ik heb een volledig (cat.6) Gigabitnetwerk, dus dat komt de snelheid wel ten goeden.

De ventilator vind ik acceptabel. De NAS staat nu nog even in de woonkamer naast de router. Hij gaat wel in de kast, omdat ik daar m'n printer heb staan. (printserver). het geluid is vergelijkbaar met de fan van de oude PS3.

Update volgt

• Linksys WRT320N Selectable Dual-Band Wireless-N Gigabit Router
  • Apple iPad Wi-Fi 16GB Zwart
  • Seagate Barracuda 7200.10 ST3500418AS, 500GB
  • Seagate Barracuda 7200.10 ST3500418AS, 500GB

Heb jij ook een Synology DiskStation DS211J?

synology's zijn prachtige producten, ik gebruik zo ook al een paar jaar. maar misschien is het leuk als je wat perfomance figures neerzet, zoals networking throughput, disksnelheden icm processor gebruik.

heb je nog mods draaien of gebruik je de software zo uit de doos?
welke versie gebruik je?
Zeker! Ik heb ook een paar linksys ns6000 NAS-en, maar die zijn lang niet zo gebruiks vriendelijk (wel weer een stuk zakelijker)

Ga vh weekand een stoeien met de perfomance, kijken of ik met JUMBO-frames wat winst kan halen!

Nu alleen nog software uit de doos. Wel Data replicator 3 en download redirector gedownload via Synology