Sony KDL-46HX800 Review

Petje72 15 maart 2011, laatste update op 15 maart 2011, 1.738 views

Sony KDL-46HX800

Pluspunten

• subliem beeld
  • eenvoudig te bedienen
  • bravia sync

Minpunten

• wiebelt bij draaien TV klein beetje op voet
  • DNLA video ondersteunde formaten is wat min

Inbrandgevoeligheid Score: 5
Allereerst mijn complimenten aan Plasma-discounter voor de perfect aanname, afhandeling en levering van de TV. Telefonisch besteld voor zeer nette prijs, van elke statuswijziging netjes emailtje, belletje van transporteur wanneer TV te leveren en geleverd op afgesproken datum en tijd.

TV uitpakken ging eenvoudig, was netjes en degelijk verpakt. De voet is los meegeleverd, je zet de voet op tafel, schuift de tv er op en vastzetten met 4 meegeleverd schroeven. TV staat stevig op de voet, wiebelt heel klein beetje bij draaien van TV maarja, het is ook een joekel van een TV.

TV aangezet, instellingen gedaan zonder eerst handleiding te lezen, alles wijst zichzelf. Zenders worden automatisch gezocht en gevonden, zowel analoog als digitaal. Digitale TV van Ziggo via de Neotion CI+ CAM module werkt meteen, zappen van zenders gaat behoorlijk snel, niet langzaam, niet snel. Beeld kwaliteit van TV-zenders is goed, kleuren en zwart zijn goed. Het menu is trouwens net zoiets als je van de PS3 bent gewend en is makkelijk door te navigeren, ook voor minder technisch handige mensen.

Blueray film via de PS3 (slim) gaat lekker, Inception, Planet Earth, subliem beeld en kleuren, geen schokkend beeld of haperingen. De feature Bravia Sync is echt geweldig, met 1 afstandsbediening bedien je al je (sony) apparatuur. Games, Call of Duty en GT4 gaan ook goed, vloeiend en de kleuren spatten van het beeld.

Dan nog even gespeeld met DNLA (via bekabeld netwerk, UTP), mijn Synology 210 NAS wordt meteen herkend, foto's bekijken is echt super, video's afspelen gaat ook goed echter worden niet al te veel formaten ondersteund (zoals MKV), beetje jammer.

Kortom, ik ben helemaal blij en zal zeker deze TV aanraden. Deze review is inhoudelijk misschien niet van technisch hoogstaande inhoud maar als gewone gebruiker deel ik mijn ervaringen met jullie.

Heb jij ook een Sony KDL-46HX800?