Corsair XMS3 CMX8GX3M2A1600C9 Review

savale 15 maart 2011, laatste update op 15 maart 2011, 3.432 views

Corsair XMS3 CMX8GX3M2A1600C9

Pluspunten

• heatspreader, prijs

Minpunten

• 1,65v is niet handig want niet ieder moederbord kan dit aan.

Stabiliteit Score: 3
Sorry geen uitegebreide review, maar wel wat overklokervaring:

Ik heb er 4 stuks draaien in mijn msi p67a-gd65 samen met een i2500k. Om 16gb stabiel te krijgen is niet zo makkelijk. Op 1600 of 1866mhz is het flink aan de timings knutselen. Uiteindelijk draait dit stabiel:

1866mhz 1T 9-11-9-27 op 1,65v

best netjes voor wat ze kosten denk ik zo.

Heb jij ook een Corsair XMS3 CMX8GX3M2A1600C9?

Je kan je overklok ook op het forum posten en dan het product koppelen. ;)

Nu is je review iets te kort.
Ok goed idee ga ik doen :)
Is het mogelijk om deze strips op 1333MHz bij 1.5 Volt te draaien? Ik weet niet of je dat ook getest hebt. Misschien ook een toevoeging aan je review :)
Bij 1600Mhz moet je ze geloof ik wel op 1,65 zetten, dat is nog net te doen.
Ik heb een Intel DP67BG en daar draaien ze standaard op 1,5Volt, 1333Mhz(dan staat er: Auto), dan kun je kiezen tussen Auto/Manual/XMP. Kies ik dan XMP dan zet ie alles automatisch voor 1600Mhz.
Ik heb het nu zo even getest voor je en bij mijn bak(i7 2600 non-K) gaat in Cinebench 11.5 x64 de OpenGL van 51,32 naar 50,76. De cpu test gaat van 6,83 naar 6,50.
Ik vermoed dat de timings hier te los staan en er nog wat winst in zit. Dat word dus rommelen. Als ik er te zijner tijd aan denk zal ik hier wat scores plaatsen.

Ik ben van plan er nog 8GB bij te halen(fervent multitasken ramt die 8 zo vol, virtual machines lusten er ook wat van) al weet ik niet op welke snelheid ik alles zal laten lopen.
Sneller is bij dit geheugen trager, tenminste bij gebruik van XMP.
XMP(eXtreme Memory Profile) is gewoon een extra profiel van spd instellingen wat iets sneller zou zijn(blijkt nu van niet :( )
Voor meer info:http://www.intel.com/consumer/game/extreme-memory.htm

[Reactie gewijzigd door lezzmeister op 11 mei 2011 03:28]