Specificaties 40" Full HD LCD TV met 1 tuner - Bekijk alle specificaties

Samsung UE40C6700 Rood, Zwart Review

coolcnor 11 maart 2011, 1.357 views

Samsung UE40C6700 Rood, Zwart

Pluspunten

• prachtig beeld
  • snelle ci module
  • goede ondersteuning via dlna
  • mkv ondersteuning
  • internet @ tv (NOS jeugdjournaal app)
  • genoeg aansluitingen

Minpunten

• zeer matige ondersteuning vob's
  • ingewikkelde methode van invoeren van tekst in internet@tv

Apparaat gekocht bij Plasmadiscounter. het was net voor Sinterklaas en ik vond mijn ouwe buis eigenlijk te klein worden. Keuze was tussen een Sony(nx7 als ik het goed heb) of deze Samsung. De Sony heeft een prachtige voorgeving, de samsung een grotere feature set.

Apparaat Is keurig verpakt, installatie een eitje. Ci+module van ziggo er in en instaalatie van zenders gestart. Tv vindt zelf alle zenders, zowel analoog als digitaal en programmeert ze in.

HD zenders zien er prima uit, niet HD zie je wel, maar zijn op zich van hele goede kwaliteit.

Tv vervolgens aan het netwerk gehangen met een utp kabel (ik heb een hekel aan wireless voor HD streamen). Meteen komt er een waarschuwing dat de firmware geupdate moet worden. Naar de site van Samsung, GEEN changelog. Wat is er veranderd? Waarom moet ik updaten? Mail gestuurd naar Samsung, krijg je dit antwoord : "Tussentijdse updates kunnen nodig zijn om recente oplossingen aan te bieden voor problemen die eerder niet bekend waren of om beter te kunnen reageren op gewijzigde omstandigheden bijvoorbeeld van dekabel leverancier.
Het is geheel aan u om updates uit voeren op het moment dat er nieuwe firmware beschikbaar is voor uw
toestel. " waarvan akte.
Nog overwogen om wifi adapter erbij te nemen. Gezien mijn ervaringen met het streamen van HD films van mijn NAS via wifi naar mijn laptop (haperen, blokjes,etc) heb de avond voor de aankoop een dikke boorhamer in de vloer gezet. Gigabit switch er tussen en ook de wii aangesloten. Werkt prima. Niets meer aan doen.

Internet@tv is leuk, maar niet echt iets dat je veel zult gebruiken. De YouTube app is zelfs verschrikkelijk. Alle hd clips zijn gewoon niet beschikbaar, zonde. Invoeren van tekst is een verschrikking, het gaat met de T9 methode via de afstandsbediening. Voordat je Lady Gaga hebt ingevoerd ben je wel even verde. Een keyboard op de USB aansluiten helpt niet.

Over de USB gesproken, films op een portable hdd werken prima! De hdd mag echter niet een GPT hebben maar een klassieke MBR. Film formats zijn het zelfde als die door de dlna client worden ondersteund. De mediaplayer herkent meteen de NAS (netgear readynas). Avi, mp4 en mkv worden ondersteund mits encoded met h/x264, mpeg of dvix (ten minste bij mij). Geluid mp3, Ac3 en PCM. 5.1 via de optische uitgang gaat zelfs geweldig. mkv alleen de eerste geluidsstroom, niet de alternatieve. Subtitles alleen via srt files. Vob's gaat verschrikkelijk. Menu's werken niet en de laatste vob van een video werkt niet "niet ondersteunde code". Tuurlijk....
Streamen van 1080p films gaat prima, geen haperingen, geen artefacts, etc

Een vreemd iets is trouwens dat je de digitale zenders niet kunt indelen volgens je eigen smaak. Ik heb het idee dat dat meer aan de ci module ligt, want de Philips van de buurman had het ook.

Tijdens voetbal kijken, geen ghosting, geen blokking. In een donkere kamer heb ik een donker beeld aangezet. Het beeld is niet compleet zwart, je ziet wat licht er door komen, echter wel uniform. Geen clouding dus.

Al met al een goede tv, veel aansluitingen, veel features, met een paar kleine minpuntjes

Al met al een
Instellingsmogelijk heden te over.

• Netgear readynas duo 2x2tb
  • Wd elements 2tb drive
  • D-link dir 825
  • BSD

Heb jij ook een Samsung UE40C6700 Rood, Zwart?

Behoorlijk goede review. Je laat duidelijk merken dat je niet tevreden bent over de VOB-ondersteuning en de matige tekstinvoer, maar dan snap ik niet dat je de tv in totaal 5 sterren geeft. Ik zou dan 4 sterren verwachten, en bij de featureset ook 4 of anders 3 sterren.
Ik heb de VOB's afgezworen en gebruik alleen nog MKV's Daarmee gaat ook het spoelen in de films vlotter.
Over de tekstinvoer; zoals ik schrijf beschouw ik de internet@tv als een extraatje. Als het minder goed werkt is dat niet erg.
5 sterren omdat dat gene wat ik wil, verwacht en waarvoor ik hem gekocht heb echt uitstekend doet....

[Reactie gewijzigd door coolcnor op 13 maart 2011 00:27]

Even een update wat betreft de TVRemote app voor de Iphone. Met de iOs 4.3 werkt het niet meer. Ook daar w8en op een update.
Dat zag ik.. de iPad vindt de tv totaal niet meer
Een toetsenbord aansluiten op de USB ... grappig bedacht. Maar goed, die usb is voor een USB stick of USB HDD, zoals in de handleiding staat beschreven. Ik vind de app van YouTube prima en teksten voer ik in met mijn Iphone.
voor de nieuwe D serie las ik dat er naast iPhone ook een android app beschikbaar is. Wel handig voor een qwerty toetsenbord op je android phone, e.g. desire-z. Dit werkt waarschijnlijk ook wel voor deze... Maar ik kan me ook vergissen met de LW serie van LG...

ik ben zelf ook het typ dat utp verkiest boven wifi, maar ben toch erg benieuwd naar (full) HD content afspelen via wifi. Kun je daar wellicht meer over vertellen?

de D7000, D8000 en LG's LW7700 en LW9500 series staan op mijn persoonlijke "in de gaten houden" lijstje. De moeilijke keuze zal uiteindelijk wel tussen het full nano led vs de erg dunne bezel gaan... oh ja en de prijs ;)
In de handleiding stond idd dat de USB voor een hdd was. De gedachte was meer baat het niet, schaad het niet. Ik moet alleen eerlijk toegeven dat een iPhone app nog niet in mij opkwam. Ik zal meteen even voor mijn iPad kijken.

Ik al de wifi story nog toevoegen
Moet je even zoeken naar TV remote in de appstore.
Als je goed begrijp werken de srt files nu over dlna? Of worden ze enkel getoond als avi's bekijkt via usb?
de srt's werken zowel bij MKV's als bij AVI's. Gewoon over DLNA.
Ik kan geen MKV's afspelen via USB maar wel via mijn Synology NAS...
Wat doe ik verkeerd ?