Steelseries Ikari Laser Review

TMon 11 maart 2011, laatste update op 11 maart 2011, 1.044 views

Steelseries Ikari Laser

Pluspunten

• Goede ergonomie (persoonlijk)
  • Heel makkelijk in te stellen dpi en knopfuncties
  • Degelijke bouw (jarenlang in rugzak mee naar school gehad en heeft niks geleden)
  • Snoer is met geweven draad afgewerkt waardoor hij niet snel ergens achter blijft hangen.

Minpunten

• Toch wel stevige prijs

Ik heb sinds een paar dagen m'n 2e Ikari Laser gekocht. Ik had nog even getwijfeld tussen logitech MX en Razer lachasis. Maar uiteindelijk toch weer gekozen voor de ikari.
Ik heb een hiervoor een MX510 gehad en voor mij persoonlijk is de ikari qua ergonomie beter. Natuurlijk is dit geheel persoonlijk. Ik bestuur de muis voornamelijk vanuit m'n vingers en niet vanuit m'n pols en daar is hij heerlijk voor. Natuurlijk is deze muis om te gamen ideaal, maar ik gebruik 'm op m'n werk ook veel voor 2d en 3d cad programma's en ook daar stelt hij niet teleur. Even de dpi naar wens instellen (op het dpi-tje nauwkeurig). En als iemand anders op je pc moet zijn switch je met 1 druk naar een lagere, door jou instelde, dpi en kunnen anderen er ook mee overweg.
Ik heb met deze muis ook nooit de indruk dat hij ''stapjes'' maakt en op de pixel nauwkeurig klikken kost ook geen moeite.
Ik kan wel aanraden hem te gebruiken met een muismat. Ikzelf gebruik de Qck serie van steelseries en die combinatie is echt ontzettend glad. Ook hier moet je van houden, maar ik vind het ideaal.

De bijgeleverde software gebruik ik eigenlijk nooit, maar voor de mensen die meer willen met de knoppen die op de ikari zitten zijn hier voor iedere knop macro's in aan te maken en DPI profielen voor games. Volgens mij kun je met de software wel zo'n beetje alles doen wat je zou willen.

De prijs is vrij stevig, met ongeveer 50 euro. Daar staat tegenover dat je echt een top muis krijgt die op geen enkel vlak onder doet voor de muizen van razer en logitech. Als tip kan ik wel geven, probeer 'm in de winkel even uit qua ergonomie aangezien dat voor iedereen persoonlijk is.

Heb jij ook een Steelseries Ikari Laser?

Bedankt voor de review :). Mooi muisje.