Logitech Z-5450 Wireless Review

master.fean 10 maart 2011, laatste update op 10 maart 2011, 909 views

Logitech Z-5450 Wireless

Pluspunten

• Vermogen van de Subwoofer
  • Wireless rear speakers
  • optical S/PDIF
  • THX certificaat welverdiend
  • Controlcenter

Minpunten

• Rearspeakers hebben last van de magnetron van de buren
  • Controlcenter is slecht gekoeld en kan oververhit raken

Mid- en hoogweergave Score: 4
Basweergave Score: 5
Film/gameweergave Score: 5
Muziekweergave Score: 4
Ik had hiervoor een pruts setje van Trust, 25-35 watt RMS. Gezien ik steeds meer muziek ging luisteren en wel eens bij vrienden de 5.1 ervaring had opgedaan, besloot ik dus ook te gaan investeren in een wat duurder geluidsetje. Toen ik de doos opmaakte was het eerste wat opviel de huge sub. Nadat ik alles had aangesloten heb ik direct starwars op bluray gekeken. Het geluid was gewoonweg overweldigend, heerlijk als de camera langs de schepen zoeft. Ook als je gaat gamen is de ervaring totaal anders, je kunt veel makkelijker in de schoenen van je personages stappen omdat al het geluid ook daadwerkelijk om je heen is. Tijdens het muziek luisteren vond ik de bass vaker iets te veel de overhand krijgen, maar wat wel heerlijk is, is dat de decoder via Dolby ProLogic II je 2.0 muziek om kan vormen naar 5.1 muziek. Ik raad dit setje eigenlijk aan iedereen aan die wat meer wil dan de meesten hebben maar toch niet te veel wil of kan investeren.

Heb jij ook een Logitech Z-5450 Wireless?

"- Rearspeakers hebben last van de magnetron van de buren"

Hoezo dit? zijn de muren 1cm dik dan ?
Uiteraard niet maar altijd rond tijden dat ik weet dat zij de magnetron gebruiken heb ik last met mn rearspeakers. Dan zijn er veel plops en crackles in het geluid bijvoorbeeld of verliezen ze het contact met het controlcenter.
Nee, ligt niet aan zijn muur.

ik heb deze set ook ooit gehad en er was idd altijd een lichte hiss te horen. (bij de draadloze rear speakers)
In je slaapkamer zeeeer irritant, dus altijd stekker eruit halen :)

[Reactie gewijzigd door procyon op 10 maart 2011 15:11]

Een kapotte draadloze achter speaker (rood knipperend lampje) kan gemaakt worden door de instructies in het volgende topic te volgen: http://forums.logitech.co...oubleshooting/td-p/283634

Werkt perfect, zo heb ik zelf de 2 condensators vervangen en hij is weer als nieuw. Zo'n dergelijke audio set vind je namelijk niet meer voor dezelfde prijs.