Samsung EcoGreen F2 EG HD154UI, 1,5TB Review

Gorefest 9 maart 2011, laatste update op 12 november 2015, 1.291 views

Samsung EcoGreen F2 EG HD154UI, 1,5TB

Had deze schijf in mijn Synology NAS. De eerste was binnen 1 jaar kapot. Nu is de schijf die ik ter vervanging heb gekregen ook overleden.

Pluspunten

• Laag stroomverbruik

Minpunten

• Binnen een jaar de geest gegeven.
  • Vervangende schijf nu ook defect.

Ik heb deze schijf nu net een jaar in gebruik gehad in mijn Synology diskstation.
Alhoewel hij niet al te snel is was ik op zich best tevreden totdat hij dus de geest opgegeven heeft.
Had deze schijf gekozen vanwegen zijn eco label.

Gelukkig zit er 36 maand garantie op maar ik ben wel mooi alle data kwijt die erop stond.

Dat hij data retained is toch een van de belangrijkste eigenschappen van een HDD, als hij dat zelfs geen jaar volhoud kan ik overal alleen maar waarderen met een zeer slecht. :(

Zou nu liever een ander merk schijf terugkrijgen ipv de samsung, voor mij nooit weer.

Update november 2015:
En de vervangende schijf is nu ook aan zijn einde, smart errors met de waarschuwing om zo snel mogelijk een backup te maken en de schijf te vervangen.

Heb jij ook een Samsung EcoGreen F2 EG HD154UI, 1,5TB?

Iedere schijf kan natuurlijk wel een keer stuk gaan, heb je je oordeel gebaseerd op enkel deze ene disk of heb je ervaring met meerdere van deze disks? Met een ander merk was het je waarschijnlijk ook overkomen, hoe vervelend het is, backups maken is natuurlijk noodzakelijk.
inderdaad, het feit dan een keer een disk stuk gaat is nu niet echt een reden voor een slechte review. heb zelf 2 van deze disken in een NAS draaien en ze draaien al meer dan 16 maanden 24/7 met volle tevredenheid. Een volledige review alleen op basis van deze slechte ervaring zonder verdere onderbouwing vind ik dan ook wat kort door de bocht.
Ik heb al een hele tijd een F2EG 1.5TB werkt echt geweldig en nog eens lekker snel ook, ik denk dat jij dus gewoon een slecht exemplaar hebt, kan toch eens gebeuren. Heb het ook wel eens meegemaakt met andere merken(Seagate, Maxtor).
@hierboven: ik sluit me hier helemaal bij aan.
je weet dat als 1 schijf het begeeft dat je je data kwijt bent als je dat niet hebt geback-upt en om daar nou je oordeel van een review te baseren is een beetje kortzichtig.
ik heb de laatste tijd ook steeds meer problemen met samsung schijven het laatste half jaar al 2 schijven naar de galemiezen :S
Gebruik hier al 7 jaar Samsung schijven en heb er pas 1 defect gehad (van de 9 die er in diversre PC's gemonteerd zijn geweest). MAar dat wil niet zeggen dat ik er in een korte review een uberpositief verhaaltje van maak ;-) .

Alles kan stuk en geen backup van belangrijke data maken is gewoon dom..Dat kun je geen fabrikant aanrekenen.
Het probleem is dat uw ervaring niet genoeg onderbouwd is om meteen een commentaar als "voor mij nooit Samsung meer" te rechtvaardigen. Bij mensen die iets van HDDs kennen geeft dat meteen de indruk dat dit voor jou de zoveelste in een reeks kapotte Samsung schijven was. Maar dat is niet zo.

Hou je reviews, zeker wanneer je niet veel hebt om op te bouwen, vooral (merk)neutraal en hou je eigen ideeŽn en voorkeuren voor jezelf.
aan deze review heb je helemaal niets
Mijn review is natuurlijk gebaseerd op MIJN ervaring daar gaat het hier toch om?
Alle ervaringen tezamen geven uiteindelijk een goed beeld.