Specificaties 500GB 2.5" HDD met USB 2.0 - Bekijk alle specificaties

LaCie Rikiki Go 500GB Zilver Review

bauke1994 11 juni 2011, 1.116 views

LaCie Rikiki Go 500GB Zilver

Pluspunten

• stil
  • snel
  • goedkoop
  • compact

Minpunten

• wordt erg warm
  • onbetrouwbaar

Mobiliteit Score: 5
ik heb deze hardeschijf nu enkele maanden in gebruik en hij werkt goed.
de lees/schrijf snelheid zijn voor mijn gebruik ruim voldoende zo is een avi bestandje binnen de minuut gecopieerd met een schrijf snelheid van 60MB/s.
de bijgeleverde software van lacie is ook handig alleen jammer genoeg werkt de turboboost van lacie niet op 64 bit vista en 7(wel xp).
de bijgeleverde kabel is zit mooi tegen de zijkant van de hardeschijf aan wat er voor zorgt dat je hem in een klein vakje in bv. je laptop tas kan stoppen het nadeel is dat het slecht buigt en als je hem op een tower aansluit die de usb ports aan de voorkant heeft zitten dan hangt hij aan de usb(wat er neem ik aan niet goed voor is).
verder is het geluid minimaal pas als je er echt dicht bijkomt hoor je hem.
de hardeschijf wordt behoorlijk warm aan de buitenkant en vooral als je er een film op afspeelt en je laat hem in je tas zitten moet je oppassen dat je je vingers niet verbrandm volgens HDtune is hij maar liefst 57 graden Celsius geworden.
en nog een erg minpuntje de laatste tijd hapert de hardeschijf zo nu en dan bij het afspelen van bepaalde bestandjes en bij kopieren loopt hij vast(overdracht snelheden van 400KB/s
de harde schijf is een keer volledig kapot gegaan terug naar mediamarkt gegaan opgestuurd helemaal nieuwe terug gekregen alles doet het weer goed.

Heb jij ook een LaCie Rikiki Go 500GB Zilver?

Volgens de specs heeft het ding een USB2.0 poort, hoe kun je dan ooit 60MB/s halen? Met USB2.0 is de theoretische max weliswaar 60MB/s, maar in de praktijk kom je niet veel hoger dan zo'n 32 tot 35MB/s.
Kun je eens benchmarks draaien zoals HDtune, Crystal Diskmark en Atto?
HDtune komt niet verder dan 27,6 terwijl de details in windows toch echt een piek aageeft van bijna 40MB/s alleen 60 klopt idd niet weet eerlijk gezegd niet hoe ik er op kom :P
trouwens niet getest met de USB-boost van lacie ivm 64-bit
Ik heb twee van deze schijfjes en ze zijn inderdaad sneller dan ik had verwacht. Ik was er zeer tevreden over tot de kabels stuk gingen!!! Het uiteinde van de kabel dat in het schijfje blijft, zit los over de kabeltjes (niet vast aan het plugje) en deze verdraaien hierdoor. De schijfjes hebben een half jaar lekker gewerkt. Nu terug naar de winkel en maar hopen dat ze dit als een garantiegeval zien.